Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link spørgsmål

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Ofte i indlæg herinde, ser man at folk linker til deres egen hjemmeside, evt. under et eller andet ord. Jeg er ikke i tvivl om at de gør det for at stå bedre i søgemaskiner, men har i den forbindelse et spørgsmål. Er det så tråden der kommer frem når man søger på dem, eller er det deres eget site der kommer til at ranke bedre?
Mvh.
Thomas

Fra København
Tilmeldt 19. Sep 05
Indlæg ialt: 129
Fra  OrdPress.dk Skrevet kl. 14:34

Et site kommer højt i Google jo flere der linker til det. Ud over antallet af links, så kommer sitet også højt blandt søgeord, som ofte indgår i linkteksten. Det viser så at sige Google, at andre sites anbefaler ens eget site, når det drejer som om det specifikke søgeord. Fænomenet er i specielle tilfælde også kaldet Google Bomb.

Mit website om wordpress: https://ordpress.dk

Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 02:05

Hej Thomas

Det du snakker om er det som vi i fagsproget kalder ankerteksten. Det er vigtigt at du "fortæller" Googlebot og andre spiders, hvad de kan forvente at finde i den anden ende af et link. Du gør det ved at indsætte nøgleord, som er vigtige på den side som linket peger på. Hvis jeg f.eks. vil gøre lidt reklame for min e-bog, kunne jeg indsætte et link der ser sådan ud: 'Køb min e-bog om <a href="http://www.doctech.dk/Nyheder/Soegemaskineoptimering-e-bog.html" mce_href="http://www.doctech.dk/Nyheder/Soegemaskineoptimering-e-bog.html">søgemaskineoptimering</a>' ("søgemaskineoptimering" er ankerteksten og er det vigtigste nøgle/søgeord"). Indsat korrekt i teksten kommer det til at se sådan ud: Køb min e-bog om søgemaskineoptimering

P.S. Hvad nogen glemmer er at indsætte et andet tag: target="_blank" foran href=. Det sørger for at linket åbner i et nyt vindue og så bliver folk på Amino. Men det er måske med vilje?

Knut nævner et meget specifikt udtryk "Google Bomb". Det er en så speciel diciplin, at den er lidet relevant i denne sammenhæng. Godt at han linker til Wikipedia, så man får en forklaring på hvad det er.

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

P.S. det er utroligt som tags-kataloget er spammet til med ubrugelige udtryk. Ankertekst fandtes til gengæld ikke. Er det ikke muligt at rydde op en gang i mellem?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:50

Jeg synes nu det er yderst relevant at nævne Google Bombs i denn sammenhæng. Forstår man først hvordan og hvorfor en google bomb virker er man tæt på en af de helt store nøgler i SEO. Den eneste forskel mellem god SEO og en Google bomb er intentionen bag det man gør. Og så er det ofte pædagogisk nemmere at fortælle hvordan det hvide hus kom øverst på Google på bestemte søgeord.

Man kan simpelthen ikke overvurdere betydningen af disse link tekster.

Mvh Jesper

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:54

Naturligvis er Google Bombs relevante her - det er jo viden fra de mange eksperimenter med netop det, der danner grundlaget for den dybere viden om linkbuilding. Men det kræver nok, at man har leget med denne verden mere end nogle måneder - som f.eks. Knut har det.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 17:21

Nu er knuts signatur vel så også så langt ude på overdrevet hvor man kan påstå at det der er godt for linkbuilding er skadeligt i "human relations"building. Jeg skal ihvertfald gladeligt indrømme at signature på 10 cm længe er stedet hvor jeg er stået af for længst.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:31

svirp - svirp ! Big Smile

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:46

Kan godt være jeg ikke helt forstå det i skriver, men er det indlægget eller ens hjemmeside, der bliver vist på søgeordet?

Synes nemlig tit, at der kommer et amino indlæg frem på google når jeg søger efter forskellige ting, men det er måske pga teksten i indlægget handler om det jeg søger på og ikke pga de links der er?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Kristian Konradsen:

Kan godt være jeg ikke helt forstå det i skriver, men er det indlægget eller ens hjemmeside, der bliver vist på søgeordet?

Det er, kort sagt, ens hjemmeside.

- Folk gør det jo med henblik på egen vinding, ikke for at glæde Thorborg :) 

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:21

Tommy:

Kristian Konradsen:

Det er, kort sagt, ens hjemmeside.

- Folk gør det jo med henblik på egen vinding, ikke for at glæde Thorborg :) 

Hej, jeg tror nu sådan set bare Kristian er nysgerrig for at vide om man 'vinder' en bedre søgeplacering hos Google på sin egen side (altså den der linkes til), eller om man risikerer at Google så istedet linker til de sider hvor man har postet de links? Der er da ihvertfald ingen tvivl om at folk ikke gør det for at glæde Thorborg :-)

Bedste hils

Malte Holm 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)