Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rådgivning

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

njr:

Så hvis kerneydelsen er forskudsopgørelsen og at lave kundens budget så må man gerne? Tror ikke helt at jeg forstår. Hvordan kan man forsvare det ene og det andet?

Forskellen er om du rådgiver med udgangspunkt i nogle finansielle produkter. Når du hjælper en kunde med at lave budget, skabe overblik over forbrug etc så er du ikke aktivt inde og rådgive om hvorvidt din kunde skal vælge mellem lån a eller b, eller om de skal omlægge lån, konvertere etc. Gør du det sidste, så er du finansiel rådgiver og omfattet af reglerne omkring finansiel rådgivning

Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:57

Det giver mere mening nu. Hvis vi indblander forsikringer? Kan man så f.eks. indhente to tilbud fra to forskellige selsskaber, og så lade kunden vælge? Eller er man finansiel rådgiver så? Jeg rådgiver jo ikke om, hvilke de skal vælge, men henter kun tilbud på deres vegne. 

Vh

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:01

Det tør jeg ikke svare på, men umiddelbart kunnu det forkomme som om du mægler. Du udpeger jo hvilke forsikringer de bør indhente tilbud på

prøv og tag kontakt til Finanstilsynet. De har måske en vejledning omkring emnet.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)