Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Router med laaaaang rækkevide

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg sidder her og er ved at være godt træt af at min routers rækkevide ikke rigtigt rækker til Sad Så nu vil jeg høre om der var nogle kvikke hovder der kan råde mig til hvad jeg skal købe hvis jeg gerne vil have en router med rigtig lang rækkevide, sådan at jeg kan bevæge mig rundt i hele huset med computeren uden at løbe tør for bredbånd...

På forhånd tak

Ania

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:07

Min router rækker ca. 12.756,270 km ... men det er også den længst mulige distance mellem to punkter på jorden betinget af at man tager den længste vej mellem to punkter ... er du sikker på at det ikke er dit trådløste LAN du er utilfredsmed?

Det er nemlig noget vås at snakke om rækkevide på en router :)

Det man gør i tilfælde af at man har et for stort hus til at en enhed kan dække det hele (de sender nemlig alle sammen lige kraftigt ... de må ikke sende mere end et bestemt antal mw for at være lovlige til brug på 2600hz båndet) er at man køber en seperat router og et antal accesspoints som monteres i huset så de sider med cirka 75 meters afstand. Du skal så på et blueprint af dit hus kunne tegne alle access points ind og tegne en ring med en passer på det der svarer til 75meter og så skal hele det ønskede dækningsområde været indtegnet.

Jeg ved godt at nogle accesspoints reklamerer med alt fra 100 til 300 meter men det er noget fis, max 75 meter og helst mindre faktisk. Du skal konsultere manualen for de accesspoints du køber for at finde den bedste måde at få dem til at "roame" på :) 

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 21:33

Hej Mikkel...

Ja der kan man jo bare se, jeg har virkelig ikke noget videre forstand på det her, men der må være forskel på routere. Jeg har nu inden for en måned  købt to der ikke engang kunne række fra vores 1 sal og ned i stuen (ca 16 meter) det sidste jeg købte er et Dlink med 3 antenner på og det rækker men kun med lav styrke?!? Og nu nok et "dumt spørgsmål" er det trådløse LAN det samme som hvor mange mega bit ens bredbånd er?? Jeg har 24 mbit fra telia idag og tror ikke jeg kan få noget højere der hvor jeg bor...

Det med accesspoints det vil jeg lige undersøge lidt nærmerer for det lyder da som en løsning :-)

Tak for hjælpen

Ania

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:37

LAN Står for "Local Area Network" i modsætning til WAN som står for "Wide Area Network" og det som du nok ville kalde internettet.

En routers opgave er at forbinde to typer netværk med hinanden.

Du har en type netværk, "Internettet" og en anden "Lokalnettet" som skal forbindes, dit lokalnet er tilfældigvis trådløst derfor "Trådløst LAN".

Hvor i landet bor du? og hvad arbejder du med? Måske man kunne lave en barterhandel af en slags? Jeg har sat en håndfuld trådløse net op, jeg er ikke proff. IT Montør men kan da mit kram hvis det skulle være du ville have en hånd til opsætningen :) 

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 21:55

Jo tak det ville da ikke være dårligt, der er bare lige det at jeg bor i Sverige og har et vagt firma der køre værditransporter så har du noget værdifuldt du skal have transporteret så er jeg den rette, ellers kunne du måske være interesseret i en hovedrengøring da min mand har et rengøringsfirma...

Så hvis du er frisk på en lille tur til udlandet så sig endelig til Big Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:37

Ja det kniber nok ... vi har godtnok overvejet at tage et par dage i udlandet for at stresse af engang i Januar, men da vi ikke har noget kontor og da slet ingen værdier der er værdige til at blive transporteret med pengetransport bliver det nok lidt svært at lave en barterhandel :)

Du kan ikke skaffe rabat til nogen af jeres hoteller deroppe istedet? :P

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:09

Hvilken trådløs enhed har du i den anden ende af netværket? Dit trådløse access point kan være nok så langtrækkende, men er der ikke en ordentlig enhed i den anden ende, får den aldrig svar tilbage. Jeg antager det er en bærbar computer - er det trådløse netkort indbygget, og i så fald, hvilken model er den bærbare, eller har du købt et eksternt, f.eks. USB, og i så fald, igen, hvilken model? :) Jeg har tidligere dækket tre etager i en gammel murstensvilla på ~400 kvm med to access points af mærket Linksys, så det burde være en overkommelig opgave at dække to etager med max 16 m mellem hver enhed. 

En helt anden mulighed: Bor du i tætbebygget område? Er der mange andre trådløse netværk i området? Det kan nemlig også spille ind.  

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:37

Hvis din etageadskillelse er af f.eks. beton, kan det også have indflydelse på dit trådløse netværks rækkevidde.

Har du måske mulighed for at placere din router i nærheden af trappehullet - det kan måske hjælpe.

Jeg har for nylig haft held til at skaffe trådløs forbindelse i min stue ved at flytte routeren blot et par meter.
(og jo - for mig er dimsen en router med antenner på og ikke en FTB (Forkortelse på Tre Bogstaver))

mvh Hans

Tilmeldt 22. Nov 06
Skrevet kl. 13:13

Mikkel > Njaa det er desværre lige et område jeg ikke har nogle kontakter indenfor :(

Hans > Tjoo men min stationære med modem og router tilsluttet står precis i midten af det område jeg gerne vil dække bare oppe på 1 salen, så hvis jeg flytter det tættere på trappen kan børnenes computer ikke komme på nettet Huh?

David > Jeg har 2 dell latitude D820 med indbygget netkort en Acer og en ældre stationær med sådan et belkin usb.. Aupair pigens signal skal gå igennem 2 murstens vægge og det er der der er de største problemer, det virker som sagt nu men kun med lav styrke hvilket jeg formoder tager godt på hastigheden... Jeg bor ude på landet på en u formet gård og i dag bruger vi kun stue huset men til næste år skal vi renoverer laderne så bliver bolig arealet godt 800 kvm og så kan jeg jo først se problemerne komme men hvis jeg nu bare sørger for at sætte en masse af de der access points op så er det måske ikke så galt alligevel eller hvordan??..

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:23

Det er måden at gøre det på, træk nogle ledninger rundt og få sat access points op :) 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)