|
Hej allesammen Jeg sidder her og er ved at være godt træt af at min routers rækkevide ikke rigtigt rækker til På forhånd tak Ania |
Min router rækker ca. 12.756,270 km ... men det er også den længst mulige distance mellem to punkter på jorden betinget af at man tager den længste vej mellem to punkter ... er du sikker på at det ikke er dit trådløste LAN du er utilfredsmed?
Det er nemlig noget vås at snakke om rækkevide på en router :)
Det man gør i tilfælde af at man har et for stort hus til at en enhed kan dække det hele (de sender nemlig alle sammen lige kraftigt ... de må ikke sende mere end et bestemt antal mw for at være lovlige til brug på 2600hz båndet) er at man køber en seperat router og et antal accesspoints som monteres i huset så de sider med cirka 75 meters afstand. Du skal så på et blueprint af dit hus kunne tegne alle access points ind og tegne en ring med en passer på det der svarer til 75meter og så skal hele det ønskede dækningsområde været indtegnet.
Jeg ved godt at nogle accesspoints reklamerer med alt fra 100 til 300 meter men det er noget fis, max 75 meter og helst mindre faktisk. Du skal konsultere manualen for de accesspoints du køber for at finde den bedste måde at få dem til at "roame" på :)
Bliv gratis medlem