Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Router med laaaaang rækkevide

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ania :-):

David > Jeg har 2 dell latitude D820 med indbygget netkort en Acer og en ældre stationær med sådan et belkin usb.. Aupair pigens signal skal gå igennem 2 murstens vægge og det er der der er de største problemer, det virker som sagt nu men kun med lav styrke hvilket jeg formoder tager godt på hastigheden... Jeg bor ude på landet på en u formet gård og i dag bruger vi kun stue huset men til næste år skal vi renoverer laderne så bliver bolig arealet godt 800 kvm og så kan jeg jo først se problemerne komme men hvis jeg nu bare sørger for at sætte en masse af de der access points op så er det måske ikke så galt alligevel eller hvordan??..

Var det mig, ville jeg indkøbe en stak Linksys WRT54GL. Det er en billig router med trådløs enhed, der kan køre 802.11G-standarden (op til 54 Mbit), og som er let at sætte op med flere i netværk. Udnævn én til primær enhed, sæt den til internetforbindelsen med kabel og sæt det trådløse net op så det fungerer. Sæt så én mere på hver etage, sat op til at forbinde til den første via den trådløse forbindelse. På den måde får du let en række såkaldte repeatere op, der forlænger dit trådløse net og gør forbindelsen overordnet bedre. 

Hvilken af maskinerne sidder au pair-pigen med?  

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:46

David Mc Nally:

Var det mig, ville jeg indkøbe en stak Linksys WRT54GL. Det er en billig router med trådløs enhed, der kan køre 802.11G-standarden (op til 54 Mbit), og som er let at sætte op med flere i netværk. Udnævn én til primær enhed, sæt den til internetforbindelsen med kabel og sæt det trådløse net op så det fungerer. Sæt så én mere på hver etage, sat op til at forbinde til den første via den trådløse forbindelse. På den måde får du let en række såkaldte repeatere op, der forlænger dit trådløse net og gør forbindelsen overordnet bedre. 

Hvilken af maskinerne sidder au pair-pigen med?  

Super det er så lige hvad jeg vil gøre Big Smile Aupair pigen har Acer´en, børnene har en stationær på værelset og min mand og jeg bruger hver vores dell...

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 13:48

Ania, der er ingen tvivl om at den bedste løsnming vil være at trække ledninger fra din router ud til et par access-point - på dansk kaldet opkoblingspunkter. På den måde kan du bedst muligt lave den bredeste dækning med den højeste båndbredde (hastighed).

Men hvis det nu ikke kan lade sig gøre at trække ledninger (gammelt hus, over gårdspladsen osv.), så kan det i nogen tilfælde lade sig gøre at udvide området med trådløse forstærkere (repeatere). Det vil sige at de skal placeres indenfor rækkevidde af det nuværende net, men kan så sende signalet en tak længere ud. Det er knapt så ligetil at have med at gøre, men jeg tilbyder gerne min assistance. Godt nok er der lidt langt fra Nordjylland, men meget kan klares med moderne teknik til fjernkontrol mm.

En anden løsning kan være at sætte en kraftigere/forstærkende antenne på din trådløse router, det er nemt nok at gøre - det svære er at finde en antenne der passer til. Og i dit tilfælde er det ikke sikkert at forstærkningen vil være kraftigt nok.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 13:54

Der var David hurtigere end mig...  Cool

Jeg har tidligere med held sat routere/access point op på forhånd, pakket det hele i en kasse og sendt det afsted. I de fleste tilfælde skal du så ikke gøre andet end at tilslutte dem strøm de rigtige steder - og virker det ikke kan det klares via telefon eller fjernstyring af dig eller en computer... Smile

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)