Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så langt så godt - Men hvordan implementerer jeg en e-bog?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey igen Malene.

Skidt pyt, jeg er også blevet kaldt NicoLIA idag ... aner ikke hvor det kommer fra. Kvinderne husker dog nemmest på Longhi Cool

Nå, back to the point.
Mht YoungInc, så kunne du spørge dem mht teknikken og hvor de måske kunne anbefale dig. De har jo den bladrefunktion du søger. Resten er nemlig bare teknik.
Jeg ved, at du kan hente nogle PDF programmer som sætter begrænsning på din e-bog. Det vil sige, at før man kan åbne din e-bog skal man have tilsendt en bestemt kode og du kan selv vælge, om man skal kunne printe eller ej.
Men så ved jeg bare ikke, om du kan få din ønskede bladrefunktion med (Det tror jeg nemlig ikke) men alt er muligt.

Hahah, har du ikke talt med banken ENDNU!? Jamen .... Malene .... øhh ... Big Smile hvad hvis de siger nej? Har du så et problem? Eller?

Ja, prøv at sende mig lidt info på Jonathan - så må vi se hvad der kan gøres.

Umiddelbart ser det ud som om, vores bøger skal ud nogenlunde samtidig ;)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:58

www.zmags.dk er rigtig god til at lave den bladrefunktion du eftersøger, men hvis det er en e-bog du vil sælge, er det noget andet du skal kigge efter. Men du skal tænkte dig godt om, og vælge en sikker løsning - da det ellers nemt kunne blive udnyttet.

Kig evt. på e-pusher, det er vist nok et system fra adobe, kan desværre ikke lige huske navnet - da jeg ikke har det liggende på denne computer.    

// Jesper Skov

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 14:02

Malabanka:

Vil stadig meget gerne i kontakt med nogle der selv sælger en e-bog fra deres shop:-)

Jeg sælger min ebog fra min "webshop", en enkelt af slagsen... der bruger jeg www.e-junkie.com, hvor jeg har uploaded min ebog til, og når så en person betaler, bliver der sendt et link til vedkommende som derigennem kan hente ebogen i pdf format...

Jeg kan så sætte begrænsning på hvor mange gange linket må benyttes, eller i hvor lang tid den står til rådighed, x antal timer eller dage...

Jeg kan også sende updates ud når det foreligger...

Men dette system kan der kun bruges paypal og google checkout til... ikke dankort... så det er jeg ved at få lavet ved siden af...

Jeg ved at Thorborg brugte et system til hans Iværksætter til jeg dør online version, men jeg ikke huske hvad de hed.. jeg havde kontakt til dem... og de kunne sætte det op du skulle bruge... men jeg kan ikke finde deres mail... tag evt. kontakt til Thorborg hvis det er... de kunne sætte et system op ud fra din pdf og kostede ca. 2.000+ hos der underleverandører....

Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:13

ha ha, got your point og det er vel også der de fleste ville starte, men det skider vi rockere på, jeg er og bliver en Rasmus Modsat. De siger IKKE nej og det er slet ikke et oplæg til diskussion fra deres side. Rent faktisk er jeg sikker på at min nuværende bank vil sige nej, men har fået en god personlig kontakt til en anden fynsk bank som jeg har møde med start januar... værste fald, må jeg jo gå igennem et etableret forlag, men som skrevet, det var slet ikke til diskussion ha ha:-)

Jeg må lige finde konktaktoplysningerne på Jonathan når jeg kommer hjem, men det bliver meget sent, så måske du først får dem i morgen:-)

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 14:15

Hov, ovenstående besked var til Nicolaj.

Jeg har allerede kontaktet Mads fra Younginc. og venter på svar, men jeg tror nu ikke helt at det samme kan bruges når der er tale om en e-bog.

Og tak til jer andre for input... keep them coming:-)

Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 15:07

Hahah .......  N I C O S I A ...... ikke Nicolaj ;)

Malene prøv evt. at overveje muligheden for en alm. pdf, og så brug et program som kan sætte password på og prinbegrænsning. Altså medmindre du får 100 ordre om dagen, så kan du snildt sidde og gøre det manuelt så snart en kunde køber din e-bog :)

Som en anden Amino-bruger er inde på, så kan du få Paypal til at sende din kunde videre til en underside hos dig, hvor de evt. kan downloade bogen direkte.

Checker din mail senere iaften så ;)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:30

Hvis i har hovedpine over at finde ud af hvilket system younginc.dk benytter, så vil mit umiddelbare gæt være www.dotminded.com, ud fra linket til deres flash-magasin: http://server02.dotminded.com/dotminded/data/magazine/367719 

// Jesper Skov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:46

Kære Malene

Jeg har gjort mine erfaringer mht at udgive bog på eget forlag og tilknytte en E-bog, hvor køber kan vælge mellem en pdf-fil med læselicens, eller en pdf-fil med udskriftslicens. Det betaler jeg 20% af salgspris eks. moms for. Ikke andet. Hvilket er fornuftigt, for så skal man kun betale, når man sælger. Hele set-uppet er der andre, der står for, og min webshop leverandør har blot skulle lægge et par kodelinier ind....

Resultatet kan du se her:

Om bogen: www.søgjob.net

Se webshop her:

E-bogen sælges også på www.saxo.com.

Men - og der er absolut en del men'er.....

Jeg er nemlig ikke sikker på, at jeg fortsat selv vil sælge mine e-bøger - for der er mange downloadfejl*, hvilket betyder klager fra kunder, hvilket betyder tid for mig, hvilket til de priser, der er tale om, ikke kan betale sig. Fordi der er tale om små beløb, gælder det om at minimere arbejdsindsatsen for hver transaktion. Jeg overvejer helt at overlade salget til saxo.com (Det tager de 20% for).

*) Da jeg har en leverandør til min shop og det er en anden leverandør, der står for E-bogs-setuppet, har jeg brugt en del tid på at få de to parter til at tale sammen, men det ender hver gang i den gamle børneleg "den som flaskehalsen peger på".....  Og sådan tror jeg bare, man må regne med det er, når små leverandører skal have deres systemer til at spille sammen, og det økonomiske incitament ikke ligger lige for.... 

Og noget helt andet er, at interessen for E-bøger er minimal i forhold til interessen for de trykte bøger. Selv om jeg tager 169,- for en trykt bog + porto i alt kr. 199,- , kr. 89,- for en E-bog med printlicens og kr. 49,- for en E-bog med læselicens. Det synes jeg selv er overraskende. (Men det matcher meget godt det, jeg har læst andre steder. Kun deciderede it-bøger er populære E-bøger).

Jeg har også kigget på forskellige firmaer, der leverer E-bøger med bladre-mulighed. Personligt synes jeg, at ebookcreator virker bedst (god zoomfunktion, der hurtigt stiller skarpt). Men...... Problemet er, at de klassiske bogformater (som igen giver de billigste trykpriser) er højformat. Mens det bedste bladre-format til en pc/ laptop er lavformat. Derfor skal man lave to layouts (med mindre, du gør som Martin Thorborg i hans Iværksætter til jeg dør-bog) og vælger lavformat, der passer til skærmen, og trykker i samme lavformat som papirbog - med det resultat, at der er meget bog/ mange sider i forhold til indhold. Mange sider og ikke normal-format øger trykpriserne.

Den anden del er, at du skal have en såkaldt ftp-upload til dit website / din webshop for at kunne lægge de bladrbare E-bøger på din hjemmeside/ shop. Bruger du en standardløsning for din e-shop eller et cms, ja, så skal du sikre dig, at du kan få en sådan uploadingsmulighed, for de bladrbare E-bøger er (alle dem jeg har kigget på i hvert fald) faktisk flashfiler, ja en hel lille samling af filer, der skal ligge i en undermappe med en "index-fil" som startfilen. (For din shopprogrammør bør dette ikke være hokuspokus, som det måske er for dig...)

Da jeg selv er optaget af dette emne, fordi jeg mener det er så indlysende, at man som forbruger selv skal kunne vælge medie, vil jeg meget gerne drøfte de forskellige muligheder med dig. Det kunne jo være vi kunne berige hinanden ;-) .

Du kan sende en e-mail til mig på marianne.steen@gmail.com 

Venligst

Marianne

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 09:00

Kære Marianne,

Tusind tak for de mange brugbare oplysninger, det sætter nogle tanker i gang. der må findes brugervenlige danske e-bogs systemer/løsninger der er brugervenlige for både køber og sælger. Jeg regner heller ikke med at en bog som min, henvendt til børn med en masse farverige illustrationer, er det der sælger mest som e-bog. Tror de fleste børn foretrækker at have den mellem hænderne (så skulle det lige være for de forældre der altid har en computer i skødet når de læser højt.-) men som du, ønsker jeg at give folk muligheden for at vælge, i hvilken form de ønsker at købe bogen.

Lad os snakkes sammen i det nye år, og håbe på der kommer flere med erfaringer og input på specifikt dette issue. Jeg tager til Schweitz på ski med min søn på fredag, og kommer til at stå stille mht. alt hvad der vedrører bogen fra torsdag til efter nytår, men derfra er jeg på den igen, og vil helt sikkert synes vi skal tage en snak og se om vi kan berige hinanden:-)

Ha´

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 09:00

Kære Marianne,

Tusind tak for de mange brugbare oplysninger, det sætter nogle tanker i gang. der må findes brugervenlige danske e-bogs systemer/løsninger der er brugervenlige for både køber og sælger. Jeg regner heller ikke med at en bog som min, henvendt til børn med en masse farverige illustrationer, er det der sælger mest som e-bog. Tror de fleste børn foretrækker at have den mellem hænderne (så skulle det lige være for de forældre der altid har en computer i skødet når de læser højt.-) men som du, ønsker jeg at give folk muligheden for at vælge, i hvilken form de ønsker at købe bogen.

Lad os snakkes sammen i det nye år, og håbe på der kommer flere med erfaringer og input på specifikt dette issue. Jeg tager til Schweitz på ski med min søn på fredag, og kommer til at stå stille mht. alt hvad der vedrører bogen fra torsdag til efter nytår, men derfra er jeg på den igen, og vil helt sikkert synes vi skal tage en snak og se om vi kan berige hinanden:-)

Ha´

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)