Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag på PC i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed og er ikke moms registreret - kan jeg trække en pc fra med det samme? Og er det hele beløbet man kan trække fra, eller hvordan og hvor på skatteseddlen skal man gøre det?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, ja du må trække hele beløbet på op til (mener det er Kr. 12600,- årligt)

i ét hug, og ellers er der afskrivningsregler med 25% osv. som du kan læse mere om 
skat´s hjemmeside.

Mvh. Per

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde du moms - så skulle momsen deles, så kun den del der var firma brug blev fratrukket. Du må være PMV - og der er ikke rigtigt domme for om man skal ha delt aktiv (i forhold til firmabrug og privatbrug) så - hvis ellers du lever op til seriøs erhvervsmæssig drift og overskud for øje, så kan du trække fra

Jeg tror dog let PMV folk kan blive nægtet fuldt fradrag for f.eks en computer der bruges blandet privat og firma - og tror bare der kan mangle en afgørelse

Der er ikke tvivl om, at du kan fratrække den % del du bruger, men om bare det at du har PMV gør at du kan trække en computer 100% fra, selv om du måske kun bruger den 50% og ikke har planer om fremover større aktivitet-  Nej - det tror jeg ikke vil holde - Jeg ville lave den slags fratræk ud fra % delen den bruges og i alle fald slet ikke forvente OK for underskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per,

Tak for svar.

Hvad vil man så ca. få retur fra skat, hvis man investere i en PC til eks. 5000,-

Hilsen

Kim

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

nu ved jeg ikke om du tænker på negativ moms, men eftersom du ikke er 

momsregistreret vil du naturligvis heller ikke kunne udnytte dit køb, med negativ Moms,
men hvis du bruger din pc udelukkende til din Virksomhed, må du jo trække alle 5000,- fra din netto-omsætning,

(dvs. din nettobeskatning når dette opgøres er jo så det mindre)
håber det giver mening.

God Søndag Kim.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Eckert:

Hej Kim,

nu ved jeg ikke om du tænker på negativ moms, men eftersom du ikke er 

momsregistreret vil du naturligvis heller ikke kunne udnytte dit køb, med negativ Moms,
men hvis du bruger din pc udelukkende til din Virksomhed, må du jo trække alle 5000,- fra din netto-omsætning,

(dvs. din nettobeskatning når dette opgøres er jo så det mindre)
håber det giver mening.

God Søndag Kim.

Jeg er ikke uenig umiddelbart  men finder der mangler en praksis. Forholdet er jo, at aktiver der bruges privat som udgangspunkt kun må fratrækkes med den % del der bruges i firmaet - ikke kun for momsen. For PC er der så praksis for, at det accepteres den fratrækkes helt (og kun momsen deles) men var man privat CPR ville man ikke ha fuldt fradrag for en PC man købte og brugte dels privat  dels i honorarindtjening eller anden indtjening. Der ville man max få fradrag for købspris % man brugte privat

Jeg er derfor ikke helt sikker på skattepraksis, hvor den vil lande i PMV - om en simpel uforpligtende registrering gør, at en række ting nu kan fratrækkes 100% - bare man kan sige, de er nødvendige. Kunne man ha skattefrit internet også  ja formentlig - men der mangler nok noget enten - praksis - eller lovgivning netop om PMV som jo i princip er som privat der bare har taget et CVR

Jeg er derfor ikke sikker på det ikke kunne ryge ind under delte aktiver regler og så kun fradrag for % del

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kimovitch72:
Hvad vil man så ca. få retur fra skat, hvis man investere i en PC til eks. 5000,-

For lige at gøre det enkelt = Du får ingenting retur men skal bare betale det mindre i skat.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg er derfor ikke helt sikker på skattepraksis, hvor den vil lande i PMV

Der vil næppe lande nogen praksis. Skattemæssigt er det et enkeltmandsfirma og vil også fremover vil de regler og den praksis, som er gældende for dem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Der vil næppe lande nogen praksis. Skattemæssigt er det et enkeltmandsfirma og vil også fremover vil de regler og den praksis, som er gældende for dem.
egentlig interessant - alle der har bare en lille indtægt - affiliate f.eks. eller andet - småt småt - bør vel stifte PMV og trække hele deres private internet i hus og sommerhus fra i skat - de kan jo ikke arbejde med det helt uden internet - og der må jo være mange andre muligheder.

Idag vil private med honorar eller små indægter jo ikke kunne række en hel computer fra, for at skrive en artikel i ny og næ - men stift PMV og så kan hele computeren, printeren, internettet i hjemmett osv trækkes 100% fra. Måske ikke til underskud - for måske skat vil sige hobby, men så da i det mindste ned til et stort rundt 0

Den må jo være OK som det ligger Whiskey ??

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Men hvis jeg ikke har overskud på min virksomhed endnu, vil jeg jo få nogle penge tilbage ikke.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)