Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af en idé

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi er to unge mennesker som har overvejet at starte med et projekt, hvor det eneste vi er i tvivl om er om den forretning man driver kan laves uden et CVR-nr?

Dvs. få indbetalt penge i banken uden at det i princippet er indbetalt til skat? Skal man så selv i dette tilfælde meddele skat om det eller hvordan fungerer det?

Tilmeldt 3. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:35
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:46

Tak for svaret Simon Fløj Thomsen

Hvad med indberetningen til skat hvordan forløber det sig hvis man har indtjent 45.000 kr i løbet af ét år?

Tak på forhånd. 

Tilmeldt 4. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:59

Hej :-)

Moms-nummer (CVR) Er frit valg under 50.000kr./år
Men uanset om du indberetter moms eller ej, er du forpligtiget til at indberette ALT indkomst til SKAT.
Forhør dig evt. hos SKAT på deres hotline som findes på www.skat.dk.
(jeg er lidt usikker på hvornår og hvordan indkomsten skal indberettes)

Jeg vil derudover opfordre dig til at føre logbog over dit firmas indtjening. Dette kan du også høre nærmere om hos skat.

Håber det kunne hjælpe dig lidt.

Mvh.
Patrick Weedfald

Fra Søborg
Tilmeldt 8. Aug 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:44

Du skal betale skat af alt overskud. For personlig virksomhed (% virksomhedsordning og ikke kapitalselskab) skal du indberette overskuddet til skat i din udvidede selvangivelse

I personlig virksomhed har du regnskabspligt, det vil sige, du skal bogføre og føre regnskab efter bogføringsloven. Ud fra regnskabet finder du også ud af overskuddet.

Overskuddet er =

indtægter - udgifter.

Har du haft 45.000 kr. i indtægter og ingen udgifter, er du dermed skattepligtig af de 45.000 kr. 

Overskuddet indberettes til skat på den udvidede selvangivelse - jeg mener, det er senest juni efter regnskabsårets afslutning i rubrik 111 og frem. 

Jurist og tekstforfatter. Skriver bl.a. juridiske artikler på eJura.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)