Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn én gang om året, Aps

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min bror og jeg har et Aps ved siden af det faste arbejde. Jeg vil gerne trække noget af overskuddet ud som løn, som ét beløb, én gang om året.

Hvordan slipper jeg nemmest af sted med det? Hvis jeg tilslutter mig fx Dataløn, hænger jeg på en månedlig afgift og staten skal have nulindberetninger 11 ud af årets 12 måneder.

Er B-indkomst lettere? Hvad med eIndkomst på skat.dk?

(PS: Hvorfor er der ikke nogen, der laver et firma, hvis opgave er at proforma-ansætte medarbejdere, udbetale løn til dem og fakturere kunden for lønnen plus et eller andet fast gebyr? Det kunne jeg godt bruge)

Online intuitiv planlægning med Group Planner

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:35
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24

Du må ikke tage penge ud som andet end løn (eller udbytte - generelt efter årsregnskabet og betalt selskabsskat) - og løn altid kun som A indkomst med skatteindberetning

Danløn koster ikke noget når du ikke laver løn, og 15 kr + moms kun ved en lønindberetning. Du kan også bruge eIndkomst og ja - du skal når du er arbejdsgiverregistreret 0 indberette (også let og gratis i Danløn) hver måned du ikke har en lønning i selskabet

Du kan også bruge Bluegarden løn system - de er lidt som det du vil, hvor du bare skal sende dem en mail, så klarer de det MEN de koster hver måned, så det bliver lidt dyrt i dit scenario -Er dog helt utroligt enkelt.

Den med proforma ansætte er jo fordi det ikke som sådan er lovligt - for at udbetale folk løn skal de jo ha udført arbejde for selskabet - og du må ikke i dit ApS bare leje dig ud til nogen heller - med mindre du ligefrem driver vikarbureau eller lignende, så den ville ikke holde.

Også evt fri telefon skal indberettes hver måned til skat (og ikke kun en gang årligt) - 2600/12 for 2015 og 2700/12 for 2016 - Husk lovpligt arbejdsskade forsikring for både dig og din bror uanset løn og omsætning - og husk at være med i det lovpligtige offentlige ejerregister (lovpligt siden 1/9-15) - et par ting en del glemmer i nye selskaber - og som kan give bod og andet skæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 22:18

Registrer dig for sporadiske indberetninger og indberet via eIndkomst. Så slipper du for at nulindberette de 11 måneder du ikke udbetaler løn.

Husk du i stedet for løn kan hæve udbytte ud. Det er som udgangspunkt billigere end løn, alt afhængig af dine øvrige lønforhold. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35

Revisoreleven:

1

Registrer dig for sporadiske indberetninger og indberet via eIndkomst. Så slipper du for at nulindberette de 11 måneder du ikke udbetaler løn.

2

Husk du i stedet for løn kan hæve udbytte ud. Det er som udgangspunkt billigere end løn, alt afhængig af dine øvrige lønforhold. 

1 - smart  vidste jeg ikke - hvordan gør man det  Jeg kender flere der har besværet med 0 indberetning, så det er da godt hvis man kan registrere "sporadisk" løn og slippe for nul indberetninger?

2 - Hvordan billigere - er det ikke som udgangspunkt først selskabsskat og så udbytteskat med 27% op til små 50.000 kr (dobbelt op ægtepar) og så 42% = op til 27% svarer samlet til hvis man havde taget løn med bundskat på 43% -(først selskabsskat og så 27% udbytteskat)-

Jeg vil mene, at udbytte op til bundgrænse for 27% svarer ret meget til bundskat - og over grænsen, svarer til topskat.

Mit råd - Først løn op til grænse for bundskat - så udbytte op til grænse for 27% udbytte - og så løn med topskat eller udbytte med 42% udbytteskat http://johnhannover.blogspot.dk/2014/04/udbytte-eller-ln.html 

vh John H

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 23:16

Det er en rubrik du kan vinge af, når du registrerer dig som arbejdsgiver så vidt jeg kan huske. 

Angående løn kontra udbytte så har de jo nedsat selskabsskatten, så det er denne besparelse du vil kunne hente kontra løn. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:11

Revisoreleven:

1

Det er en rubrik du kan vinge af, når du registrerer dig som arbejdsgiver så vidt jeg kan huske. 

2

Angående løn kontra udbytte så har de jo nedsat selskabsskatten, så det er denne besparelse du vil kunne hente kontra løn. 

1

den kan jeg ikke finde noget sted - men kan være min fejl-  kan du vise den i et billede evt- jeg kan absolut ikke finde - "sporadisk" løn ved registrering

2

Hvilken besparelse??    100 kr minus 23.5% i år = 76,50 minus 27% = 55,85 kr  og dermed 44,15% i skat betalt i min regnebog. Bundskat efter AM bidrag i år ca 43% - Ikke nogen stor fordel - nok snarere en bagdel på 1 % faktisk - svingende med kommuneskatten. Ikke noget at anbefale at gå efter

Dertil ja til at selskabsskat er 22% næste år men udbytte kontra løn giver ikke beskæftigelsesfradrag og det henter måske bare den 1% man i snit kommune taber i år. Fastholder derfor klart. Tag løn først op til bundskattegrænse - så udbytte op til 27% grænse - og så hipper som happer med med løn eller udbytte til høj topskat/udbytteskat - har dog ikke regnet på beskæftigelsesfradragets betydning - men mon ikke det giver noget?

vh John H

Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 10:02

@John

Tak for advarslen om offentligt ejerregister. Det er utroligt at man som Aps siden 2009 ikke får sådan noget at vide fra det offentlige, men alligevel risikerer bødestraf, hvis man ikke ved det. Det fatter jeg simpelthen bare ikke.

Jeg startede med at kigge på Danløn, men tjekkede dem så lige på Trustpilot. Det er en no-go. Så Bluegarden, der ringede mig op for lidt siden. De har faktisk en løsning til engangslønninger, jeg kan brug. Løsninger>Løn outsourcing>Lønadministration. Så betaler man 149 kr pr lønudbetaling og så er den potte ude af verden.

Men som tidligere revisor sætter jeg en ære i at kunne klare tingene selv, så jeg følger interesseret med i del-tråden om sporadisk eIndkomst.

Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 17:26

Jeg fandt det med "sporadisk". På Loenguiden.dk

Her står:

Tilmelding e-indkomst

For at kunne indberette til e-indkomst skal arbejdsgiver være tilmeldt lønindberetning. Denne tilmelding foretages på www.webreg.dk. Der findes to muligheder for tilmelding, månedlig angivelse og sporadisk angivelse.

Månedlig angivelse:

Ved denne tilmelding skal arbejdsgiver angive oplysninger til e-indkomst hver måned, også selvom der ikke skal udbetales løn. Er der ingen lønudbetaling skal der laves en nulindberetning, ellers koster det et gebyr på kr. 800. De fleste lønsystemer kan selv nul-indberette, hvis der ikke er nogen lønudbetaling.

Sporadisk angivelse:

Er man som arbejdsgiver tilmeldt sporadisk angivelse, skal der kun indberettes, når der bliver udbetalt løn. Dvs. en virksomhed ikke skal lave en nulangivelse i de måneder, hvor der ingen løn bliver udbetalt. Dette kan være en fordel, hvis arbejdsgiver ikke ved i hvilke perioder der skal udbetales løn.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59

Super tak  det er da en lettelse i forhold til 0 angivelse

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)