|
Hej! Er i firmaopstartsfase og min primære indtjening vil i en længere periode stadig være som lønmodtager. Har intet CVR-nr endnu, men kører det ift. 50.000 kr. indtjeningsgrænsen. Skal nu til at skrive den første faktura som honorarmodtager og har fået utallige forskellige svar på, hvordan dette gøres, så er meget forvirret. Hvilke data skal stå på en kundefaktura, når det handler om honorarbetaling, så det er korrekt fra start af. Navn, adresse, telefon, dato, fakturanr, ydelsen, totalbeløb, bankkontonr? Hvad ellers? Når der ikke kan skrives et CVR-nr., skal ens cpr-nummer så være angivet på fakturaen til kunden? På forhånd tak for svar! Venlig hilsen Helle |
Hvis det rent faktisk er honorararbejde du udfører for firmaer- så er der ikke en 50.000 kr grænse, når du fakturerer firmaer - så skal disse blot indberette det honorar til skat som bidragspligt b indkomst
hrw:Hvilke data skal stå på en kundefaktura, når det handler om honorarbetaling, så det er korrekt fra start af.
Navn, adresse, telefon, dato, fakturanr, ydelsen, totalbeløb, bankkontonr? Hvad ellers?
Når der ikke kan skrives et CVR-nr., skal ens cpr-nummer så være angivet på fakturaen til kunden?
Korrekt og ja til CPR hvis det er til en firma kunde
Er det til privat så skal du selv opgive det til skat - til firmaer skal de angive på dit CPR nr http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html
vh John Hannover
Bliv gratis medlem