Hej Amino. Jeg ejer en registreret og forholdsvis ny virksomhed, og har derfor endnu ikke prøvet at lave årsregnskab. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der ved, hvad det helt præcist betyder "at trække noget fra i Skat?" Jeg har nemlig lige købt en ny computer til virksomheden, og den er fradragsberettiget - men betyder det man får en vis procentdel tilbage af computerens pris, eller hvordan? God fredag derude, Jesper |
Du skal føre regnskab - indtægter minus udgifter = dit resultat du betaler skat af - det er måden du har fradrag på -
Du må ikke trække hele momsen på computeren fra hvis du har den hjemme og bruger den delvist privat - så skal momsen deles - et af skats standard punkter - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html
Derudover synes jeg det er lidt modigt bare at kaste sig ud i virksomhed uden bare lidt fornemmelse af skat og moms og andre pligter. Må jeg råde til lige at bruge lidt tid og 55 kr inkl moms på min E-bog om virksomhed- bare de basale regler, skat, moms med mere
vh John Hannover