Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække fra i Skat?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg ejer en registreret og forholdsvis ny virksomhed, og har derfor endnu ikke prøvet at lave årsregnskab.

Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der ved, hvad det helt præcist betyder "at trække noget fra i Skat?" Jeg har nemlig lige købt en ny computer til virksomheden, og den er fradragsberettiget - men betyder det man får en vis procentdel tilbage af computerens pris, eller hvordan?

God fredag derude,

Jesper Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal føre regnskab - indtægter minus udgifter = dit resultat du betaler skat af  - det er måden du har fradrag på -

Du må ikke trække hele momsen på computeren fra hvis du har den hjemme og bruger den delvist privat - så skal momsen deles - et af skats standard punkter - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Derudover synes jeg det er lidt modigt bare at kaste sig ud i virksomhed uden bare lidt fornemmelse af skat og moms og andre pligter. Må jeg råde til lige at bruge lidt tid og 55 kr inkl moms på min E-bog om virksomhed-  bare de basale regler, skat, moms med mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 04:18
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 3 person

Tak for dit svar.

Tak for din betænksomhed. Jeg har skam masser af fornemmelse for skat og moms og andre pligter.

Tak for din reklame for din bog, jeg tror dog jeg takker nej,

vh Jesper Rasmussen

Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 04:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Jesper

Det virker unægteligt som om det ville være en god investering at bruge 55,- på lidt basal viden om regnskab. John er både dygtig og anerkendt for sin viden omkring emnet, så det vil absolut ikke være spildt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jespermr:

Tak for dit svar.

Tak for din betænksomhed. Jeg har skam masser af fornemmelse for skat og moms og andre pligter.

Tak for din reklame for din bog, jeg tror dog jeg takker nej,

vh Jesper Rasmussen

det er jo sandeligt også frivilligt men du får ikke bildt mig ind at du har masser af fornemmelse for skat og moms og andre pligter - du er helt i skoven med det du spørger om, og jeg prøvede som bare - både med helt konkret gratis svar - for jeg linker aldrig kun til bog uden at ha givet en konkret svar - så bgoen er et + link til en 55 kr bog - som er helt frivilligt - at få dig lidt mere på sporet

Held og lykke fremover -men overvej lidt din attitude

vh John Hannoover

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:58

John ville du ikke nemmere ramme et større publikum til bogen hvis fik den ind på E-reolen (bibliotekerne)?

Jeg er sikker på at det er et godt opslagsværk til at finde mange svar, men det er altid uklart for læseren hvad den er værd indtil han har haft gavn af det der står i bogen.

Jeg tror, selv om det ikke er dyrt, at bare det at skulle betale for en viden man sikkert kan finde andre steder, er usandsynligt for mange. Du har samlet din viden i en bog det er fint, men ofte søger folk kun et kort svar på simpelt spørgsmål. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:08

jeg mener faktisk den er i e-reolen - men kan ikke så meget om det - kan checke. Bemærk, at jeg aldrig bare svarer med bog link - jeg svarer altid på præcist det folk spørger om først (så godt jeg kan) og hvis det så tyder på, usikkerhed om fradrag - så linker jeg til den bog - eller IVS nye folk - til den bog (55 kr inkl. moms) - så jeg er enig i det ofte er et kort spørgsmål folk har - som jeg besvarer - men ser alt for mange, som jeg synes driver selskab m-m- uden en viden som jeg faktisk tror de ville ha enorm gavn af. Du kan ikke, i mine øjne, forsvarligt drive et IVS ud fra bare en række løsrevne amino eller facebook spørgsmål - jeg mener faktisk mange skulle sætte sig langt mere grundliggende ind i ting.

Dertil kommer, at ofte spørges der til et helt konkret fradrag - Kan jeg trække min uddannelse fra - og det fører så til et konkret svar så godt jeg kan, men spørgsmålet viser, at der helt mangler viden om principperne, og som du ser her, så skriver jeg ofte langt. Der duer bogen, for der er så måske 45 sider - men langt mere viden, og for de nyere opbygget, så man med et klik i indholdsfortegnelsen hopper direkte til lige det spørgsmål man skal ha svar på. 

Hvor en pris så - for jeg kunne lægge bøgerne gratis - og indtjening er ikke stor? Tja  det kunne jeg jo, men det tager mig ofte maaaange dage, at skrive en bog - gennemlæse - lader den korrekturlæse, og så har jeg besluttet - at mellem 55 kr og 95 kr tror jeg det er - inkl. Saxo jo skal ha gysser - er rimeligt.

venligst John Hannover

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:38

Jeg kunne ikke lige finde den i E-reolen.dk

Du får vel lille betaling hver gang en låner tager fat i din bog på biblioteket gør du ikke?

Så hvis der er 20 der låner din bog for at få et svar, tænkte jeg du måske får 40-100kr., nogle kommer endda og låner igen og igen. Jeg ved ikke antal bøger du skal sælge for at tjene det samme...det er vel svært at gøre op.

Jeg siger bestemt ikke at du skal arbejde gratis, og jeg tror også din bog har værdi. Biblioteket var bare et forslag fordi jeg var nysgerrig efter at kigge i bogen, men jeg er ikke for 55kr. nysgerrig selv om det sikkert er billigt for nogen hvor behovet for den viden er større.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:41

Mr. A:

Jeg kunne ikke lige finde den i E-reolen.dk

Du får vel lille betaling hver gang en låner tager fat i din bog på biblioteket gør du ikke?

Jeg har i alle fald tilmeldt IBSN til biblioteket - men ved sikkert for lidt om E-reolen - og kombi med Saxo - Jeg skal få kigget ind til det - det må kunne googles, men har lidt skidt tid lige nu

vh John H

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)