Udgangspunktet er jo - og ikke som trådens overskrift tilsiger - dig personligt som vil optimere din egen skattebetaling. Det er fuldt legitimt at ville optimere sin skattebetaling. Din udfordring er så som hovedaktionær skal transaktioner og aftaler mellem jer laves på vilkår, som var det mellem uafhængige partere. Det vil sige udstationeringen skal være forretningsmæssigt begrundet og på vilkår som en 3. mand ville kunne have opnået. Det gælder også i relation til bonusaflønning etc. Det er vel i bund og grund det der skal sandsynliggøres. |
Whiskey:Maverick26:Må man tilrettelægge sine livsforhold, så man optimerer sin skattebetaling?Udgangspunktet er jo - og ikke som trådens overskrift tilsiger - dig personligt som vil optimere din egen skattebetaling. Det er fuldt legitimt at ville optimere sin skattebetaling. Din udfordring er så som hovedaktionær skal transaktioner og aftaler mellem jer laves på vilkår, som var det mellem uafhængige partere. Det vil sige udstationeringen skal være forretningsmæssigt begrundet og på vilkår som en 3. mand ville kunne have opnået. Det gælder også i relation til bonusaflønning etc.
Det er vel i bund og grund det der skal sandsynliggøres.
Jeg er enig i: "på vilkår som en 3. mand ville kunne have opnået. Det gælder også i relation til bonusaflønning etc. Det er vel i bund og grund det der skal sandsynliggøres."
Men jeg er uenig/i tvivl om: "udstationeringen skal være forretningsmæssigt begrundet."
Jeg kan kke læse ud af Ligningslovens §33 a, at udstationeringen skal være forretningsmæssigt begrundet. Hvor kan jeg læse, at udstationeringen skal være forretningsmæssigt begrundet?