Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må man give i gave?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Sport & Profil Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Først, jeg aner intet om dette og har søgt, men kunne ikke finde svar. Så nu spørger jeg her ved jer.

Vi er 2 i firmaet. Må vi købe fx. koncertbillet igennem firmaet som en slags "løn" til os selv hvor vi så bliver beskattet af det? Hvis ja hvordan foregår det rent praktisk? Eller er det fuldstændig no-go at gøre sådan noget.

Tillægs spørgsmål:

Vi har begge vores telefon i firmaet. Må vi have vores bredbånd derhjemme igennem firmaet også? 

På forhånd tak.

/Mads

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Telefon/bredbånd kan betales af firmaet, mod at i bliver beskattet af  kr. 2.600 om året (multimediebeskatning). Skat har sat en "grænse" for personalegaver på kr 800 i julegave pr. medarbejder, men jeg kan ikke se om jeres firma er et Aps, IVS, eller personlig ejet, med 2 ejere. Man kan desværre ikke "bare" købe noget, og så vælge at blive beskattet af hvad man køber. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Brilia har svaret fint - men uanset om i ser I/S eller IVS og to hovedejere, så kan I ikke give jer selv julegave eller andre gaver eller invitationer - det er forskelligt for ejere - og så hvis ejer gør noget, som så gælder alle ansatte i skatte praksis

Telefon - 2.600 i skattepligtig indtægt 2015 - 2700 for 2016 per person. Internet hører under samme men hvis I har virksomhed hjemme, så må firmaet betale uden skat forudsat internt er nødvendigt. Det omfatter så ikke TV osv

Om telefon betaler sig afhænger af prisen http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  for mange gør det det ikke-  hvis ikke de også har fastnet

Koncertbilletter eller løn er samme sag - værdi beskattes - i enkeltmands / I/S skal man bare betale personligt - i et selskab skal alle den type gaver til ejeren indberettes helt som kontant løn

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Faaborg
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Sport & Profil Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja det fik jeg da heller ikke skrevet, beklager. Men det er et IVS og vi er 2 ejere.

Telefoni delen har vi styr på og det køre rigtig godt. 

Mit spørgsmål gik mere på om vi som en del af "lønnen til os selv" måtte købe fx. koncertbilletter igennem firmaet. Og hvis ja, hvordan skal vi forholde os til at få det bogført korrekt og selvfølgelig også få det oplyst korrekt til skat?

Vi har kontor, som vi normalt er på, men vi arbejder også mange gange derhjemme. Så det med om bredbånd er nødvendigt er vel en "vurderingssag" tænker jeg?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46498
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads R.:
Mit spørgsmål gik mere på om vi som en del af "lønnen til os selv" måtte købe fx. koncertbilletter igennem firmaet. Og hvis ja, hvordan skal vi forholde os til at få det bogført korrekt og selvfølgelig også få det oplyst korrekt til skat?

Det bør I ikke gøre som ejere af IVS hvor privatøkonomi og hævniger skal holdes borte. I bør tage løn og så købe koncertbiletter privat - I selskaber skal man til hver en tid undgå private hævninger. Selv kort varrigt brug af firma kreditkort til noget privat vil i princip kunne udløse straf for ulovligt aktionærlån.

Så længe i hele tiden (= hver måned skal det indberettes for hver af jer- ikke hele året fra start eller til slut) indberetter skat af fri telefon, så tror jeg ikke i får problem med internet når I også arbejder en god del hjemme (og TV ikke er med men rent net)

Husk et par af de ting som glemmes af mange IVS

Ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Arbejdsskadeforsikring dækkende jer begge - lovpligtig uanset løn eller omsætning http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

Indberet ejere til lovpligtigt ejerregister hos virk.dk (ikke at jeg mener i mangler bare helt generelt problem hos mange)

Overvej http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html som både har det med at undgå private hævninger i IVS - og alt det andet godt med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Faaborg
Tilmeldt 12. Jan 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Sport & Profil Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ok, så blev jeg klogere på det :-)

Tak for info.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)