Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance/dækningsbidrag på tøj online

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har to ting, jeg søger input til.

1. 
Jeg leder efter nogle gennemsnitlige tal for dækningsbidrag på tøj solgt via webshop.
Jeg er klar over, at det varierer meget afh. af type, brand og koncept, men jeg har ikke haft det store held med at google, så mit gæt på 50% er ret fluffy.

2.
I min beregning af dækningsbidrag har jeg medtaget forventede omkostninger til reklamation/fortrudte køb. Jeg har ikke rigtig set andre gøre det samme, men for mig at se er man nødt til at tage den omkostning med i beregningen af dækningsbidraget, da den er variabel og bundet op på antal solgte varer - og ikke en fast omkostning.

Min omkostning til en reklamation, hvor kunden ønsker ny vare tilsendt, er varens indkøbspris samt fragt og emballage.
Min omkostning til en reklamation, hvor kunden ønsker penge retur - den er jeg i tvivl om. Umiddelbart har jeg sat den til varens indkøbspris.
- Det betyder dog, at det er langt mindre omkostningstungt for mig at tilbageføre penge for den defekte vare end at sende en ny vare. Og det undrer mig, for stort set alle andre steder, hvor jeg handler, der vil sælger helst sende mig en ny vare.

Tager jeg derfor fejl ift. omkostningen ved at kunden vil have penge tilbage?

Mvh

Kenneth

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 08:53

1. Ved ikke hvad GM (DB-%) er på tøj online. Det kommer an på om du er producent eller blot videresælger andres produkter.

2. Det er en nødvendig qua regnskabsloven at give et sandfærdigt og komplet billede af virksomhedens situation.

UPDATE: Den skal så åbenbart ikke i GM men bogføres på balancen : https://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/hensaettelse

/G1

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 09:26

Ad 1) Jeg videresælger andres produkter online

Ad 2) Jeg synes bare rigtig mange i deres DB-udregning kun medtager de aktuelle, direkte omkostninger (dvs. fragt, emballage, indpakning og lignende). For min vare betyder det bare rigtig meget, hvor meget der kommer retur (og som skrevet hvilken omkostning jeg skal tage med i beregning, hvis de ønsker penge tilbage for en defekt vare).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)