Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele ved at flytte til tyskland

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er også nysgerrig. Har hele Europa som arbejdsplads, og bopæl er derfor ikke afgørende for mig - mere for familien. Men der er jo danske skoler i Flensborg. Vi trænger til en op opleveren, lavere skat osv. Overvejer også Prag i løbet af et par år, når børnene er blevet lidt større (her er indkomstskatten pr. 1-1-08 kun 15%. Hvordan går det med dine undersøgelser. mvh/Jørgen

Tilmeldt 24. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:55

Du skriver bl andet om man betaler selv sygesikring når man bor i Tyskland ...

det passer ikke helt rigtig. 1 ) hvisman arbejder i Tyskland , så er det firma man arb for . Sørger for man har en sygesikringsordning ... 

2) hvis man arbejder i Dk og bor i Tyskland så er man jo dækkeT via det sydesikringskort man har fra Udbetalingsdanmark . Skal have En blankette 106 med til dit EU BOPÆLSLANDET man bor i...

i Tyskland er det AOK el TK krankkenkasse  som alm sygesikringskorte .... Svarer til det gule sygesikringskort man er vant til i Dk

mvh 

Anthonysean

Tilmeldt 24. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:05

Ja , på en måde .... Priser på madvarer er rimelige biligere end i Dk . Fordi din løn i Dk er meget mere end her i Tyskland....

7% paa at handle i supermarket . 19% paa Elektroniske Varer . Biler og vaegtsafgifter er osse billigere end i Dk..... Men det er nogle ulemper ved at bo i udlandet ...pga familien og venner osv ...

man skal ikke gøre det pga ( mad og biler er biligere end i Dk.... Det er min personlig meningen !

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)