Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele ved at flytte til tyskland

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Godt nok ikke så meget iværksætter relateret. Men prøver nu aligevel, det kunne jo ske der sad en halv tysker herinde :)

Kan det på nogen måde betale sig at flytte til tyskland og så arbejde i Danmark.

Jeg ved de har nogle billige bil priser der nede. Og mange daglidags ting er billige der nede.

Men hvordan med skatteregler, er der noget at hente der.

Og hvad med bolig priser hvordan ser det ud ?

Skal nemlig flytte til sønderjylland og på sigt kunne det være cool nok at flytte til feks Flensborg, hvis altså det kan betale sig økonomisk.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 20:43
Nå ser ud til at alt indtægt i danmark bliver beskattet på vanlig vis. Og ellers skulle der ikke være nogle problemer, vedr. flytning.

Så kan da nævne en Audi TT til cirka 400.000 herhjemme kan købes for cirka 70.000 dernede ;)

Men bliver det aktuelt vil jeg nok tage ned på told og skat og forhøre mig, det lyder nærmest underligt at det skal være så let :)

Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 07:46

Jeg er halvt tysker :)

Og ja du har ret, bilerne er billige dernede, men det er måske lige voldsomt nok at flytte til Tyskland _bare_ for at få en fed øse... Der er mange faktorer med i spillet..

Nu kender jeg ikke så meget til Flensborg, men i området omkring Frankfurt am Main, hvor min familie kommer fra, er boligerne generelt noget dyrere end i Danmark (her taler jeg provinsen, ikke kbh-priser).. Det er imidlertid ikke så afskrækkende, da mange andre ting er billige i Tyskland, f.eks. dagligvarer som du selv nævner, boligskat osv.
Samtidig har jeg også hørt, at netop nordtyskland skulle ligge noget billigere på boligpriserne end længere nede sydpå.

Så vidt jeg ved, vil du, hvis du melder dig ud af det danske folkeregister, blive betragtet som udenlandsdansker, og så vil du ikke blive beskattet i DK. Det er nok det du skal gå efter, hvis du planlægger for alvor at slå dig ned i Tyskland. For hele systemet fungerer jo lidt anderledes end i DK, bl.a. skal du selv betale din sygeforsikring.

Alt i alt vil jeg tro, at hvis du kan komme til at blive beskattet i Tyskland, så vil du på bundlinien nok have lidt flere penge til rådighed end hvis du boede i Danmark. Men det må komme an på en prøve, du bliver nok nødt til at lave et regnestykke der går lidt i dybden.

Men kunne i øvrigt være rigtigt fedt, hvis du poster herinde hvad du kommer frem til. Det er nemlig et ret interessant emne..
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:09
Enig, dette er et meget interresant emne...

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 16:08
Hej Kaliebe

Jeg er sikker på når jeg arbejder i Danmark at jeg så skal betale skat i Danmark, også selvom jeg har fast adresse i Tyskland, så tror ikke som sådan jeg bliver udenlandsk dansker. Jeg går ind under det som hedder begrænset skat efter hvad jeg kan forstå, så skal man betale skat i det land som har den højeste skat.

Nah det selvfølgelig ikke kun på grund af den fede øse ;) Har kigget lidt på bolig priserne i Flensborg og det ser ikke ud til det er meget anderledes end hvor jeg kommer fra, måske enda lidt dyre. Hvordan det så ser ud hvis man lejer istedet ved jeg ikke, kan ikke finde noget, mit tysk er meget ringe ;)
Også en ting som selvfølgelig ville være spændende at udvide sne sprog kunskaber og selvfølelig ny kultur, selvom den nok ikke helt er så anderledes i det område ihvertfal fra hvad man ser i Danmark (sønderjylland)

Det ikke noget som bliver lige nu, jeg skal først flytte til sønderjylland den 1 marts og begynde på mit nye job. Så har fundet en billig midlertidig bolig, så når jeg har fundet mig til rette så skal der selvfølgleig findes ny bolig, om det så er i Sønderborg eller i Flensborg kan enlig være et fedt for mig, kender ikke et øje nogle af stederne, så det ville da være spændende at prøve Flensborg. Men nu må jeg se, det kan jo være der er nogle på jobbet som bor i tyskland og som kan fortælle en masse mere om det.
Tilmeldt 30. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:40
hey,

har boet i Flensborg i lidt over et år nu og finder at der er super mange fordele herved. Sålænge man arbejde i DK. Lønningerne hernede er ikke de bedste, men priserne er også derefter..både på bil, bolig og indkøb. Og så er Flensborg en super fed by....

Og da der efterhånden flytter en del danskere herned er det ikke svært at finde venner hvis man skulle være alene og uden tyske talegaver...de kommer dog hurtigt...

har fundet en del godt info om at flytte til Tyskland på : www.schleswigholstein.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:29
Du kan få meget at vide omkring beskattning social sikring osv her http://www.grenzpendler.dk/index.php?LANG=2
Der er både fordele og ulemper, tyske huspriser er lidt højere end de danske men er ved at være på samme niveau pga. stigning i danmark og fald i tyskland.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 12:39
Jeg har boet 10 aar i tyskland i Hamborg og Duesseldorf, kan varmt anbefales

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 15:51
Nu er tråden jo ved at være lidt gammel, men fik da snakket med told og skat og flyttet til sønderjylland, men er endnu ikke kommet til flensborg :-)

Men ja fik da svar på det skattemæssige, kørselfradrag, og bil. Men virkeligheden er dog en lidt anden når man bor hernede end hvad told og skat manden fortalte om, men han gik jo også efter reglerne

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:19

Nu bliver jeg nysgerrig. På den gode eller dårlige måde overrasket. Hvad er du komemt frem til? Hvad er din konklusion.

Vi overvejer pt at flytte til Flensborg. Er igang med at undersøge markedet og mulighederne. Der er jo mange vikler på tingene.

Fortæl fortæl

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)