Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en varer "solgt" regnskabsmæssigt når den bliver byttet tilbage efterfølgende

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Idun Skandinavia Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere,

jeg har et spørgsmål, min virksomhed er en lille (PMV), hvor jeg for første gang er kommet ud for at en kunde gerne vil ombytte sine varer.
Mit spørgsmål er nu i forhold til at en PMV virksomhed kun må omsætte for 50.000, om denne kundes køb skal bogføres?
Altså tæller kundens køb med i salget eller ej? 

MVH 

Kevin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:44

Du har lavet en faktura og nu skal du så lave en kreditnota på den faktura - og så bliver det jo ikke en del af din omsætning - så nej den tæller ikke med, for du krediterer den jo 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:45

mar.kevin92:

Kære Amino brugere,

jeg har et spørgsmål, min virksomhed er en lille (PMV), hvor jeg for første gang er kommet ud for at en kunde gerne vil ombytte sine varer.
Mit spørgsmål er nu i forhold til at en PMV virksomhed kun må omsætte for 50.000, om denne kundes køb skal bogføres?
Altså tæller kundens køb med i salget eller ej? 

MVH 

Kevin

Hej Kevin,

Spørgsmålet er primært i forhold til momslovens § 48, da det er pligten som indtræder og gør at du ikke kan have en PMV længere.

Ordlyden i momsloven er; "de samlede afgiftpligtige leverancer", hvilket jeg mener skal tolkes efter nettoprincip hvorfor både salg og kreditering skal indgå, dvs. får dig går omsætningen nettoset i 0 vedrørende dette salg.

Dog skal du være opmærksom på den periode mellem selve salget og krediteringen, indtil krediteringen er foretaget (altså varen er tilbageleveret) så tæller salget i den periode som omsætning. NB; omsætningen skal måles på et rulende år.

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 20
Fra  Idun Skandinavia Skrevet kl. 11:10

Mange tak for hjælpen begge to, det hjalp meget!
All the best...

MVH
Kevin

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)