Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om pagerank

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/1/2006 3:30:08 PM Forfatter: Michael Oxkjær
Hvis dit primære formål er som du beskriver, så er det et godt stykke software syntes jeg.
Jeg ved ikke om du har læst SEO Made Easy som er skrevet af Brad Callen (som også står bag programmet), men hvis ikke kan du hente den gratis på http://www.altero.dk/cm224/

Mange tak for linket. Nu har jeg siddet og læst de 90 sider og jeg må sige at han er inspirerende. Jeg tror absolut at det er noget jeg vil prøve at give mig i kast med. Skulle det ikke lykkes, så har jeg da prøvet og er forhåbentligt blevet klogere.

Om jeg så køber SEOelite eller ej vil tiden vise. Jeg var i øvrigt lige inde på Brad''s blog og læse om hans nyeste program "Keywordelite". Folk derinde var meget begejstrede (udfra deres kommentarer), men jeg kunne ikke helt forstå hvad det "geniale" var ved at finde en masse Keywords. Men måske I kan hjælpe mig med at forstå det?

http://www.keywordelite.com/

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:12
Dato: 3/3/2006 8:46:21 AM Forfatter: wubi.dk
Om jeg så køber SEOelite eller ej vil tiden vise. Jeg var i øvrigt lige inde på Brad''s blog og læse om hans nyeste program ''Keywordelite''. Folk derinde var meget begejstrede (udfra deres kommentarer), men jeg kunne ikke helt forstå hvad det ''geniale'' var ved at finde en masse Keywords. Men måske I kan hjælpe mig med at forstå det?

http://www.keywordelite.com/

Jamen jeg glæder mig også til at keywordelite kommer på gaden. En af problemstillingerne ved søgemaskineoptimering er jo, at du ikke ved hvad folk præcist søger på og her kan keywordelite gå ind og komme med nogle forslag. Ud fra dette kan du så evt. lave en landingpages som hver i sær er optimeret til hvert enkelt nøgleord/streng som programmet foreslår og derved, forhåbentligt, give dig nogle flere relevante kunder/besøgende.
Det er sådan lige i korte træk hvad keywordelite kan bruges til.

Mit spørgsmål er så bare, om programmet er brugbart for rene danske websites, men det har Brad ikke svaret mig på endnu

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 09:17

Nu må du bære over med mig, men det jeg ikke forstår er, at jeg ikke synes at programmet viser hvor mange der søger på de enkelte foreslag. Dvs. reelt kunne man få 100 resultater frem som hver især var søgt på at een person og selvom man så oprettede de 100 optimerede sider, så ville man kun kunne få de 100 besøgende (nu taler vi rent teoretisk og simplificeret).

Kunne man derimod se hvor mange der søgte på de enkelte ting, så kunne jeg pludselig se ideen bag.

Men jeg har nok overset et eller andet, siden folk er så begejstrede

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:28

Nu er det jo desværre kun en lille beskeden gruppe der har adgang til at se hvad der bliver søgt på, og disse oplysninger bliver aldrig offentligt tilgængelige - tro mig

Derfor må man jo ty til det næstbedste og det er, at se hvilke ord/sætninger andre bruger og som læner sig op af ens eget søgeord og så bruges de værktøjer der er til det.

Har du set den video der kom på keywordelite i går ?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:04

Der findes mange forskellige kilder til keywords. personligt har jeg altid foretrukket WordTracker. De køber deres keyword data fra flere forskellige større søgemaskiner, so det er ikke helt rigtigt, Michel, når du siger at den slags ikke er tilængeligt. Det er det skam. I den noget dyrere ende af skalaen kan du også finde løsninger fra Yahoo og Hitwise - men kun på engelsk (og få andre store sprog) Problemet er de små sprogområder, som Danmark.

Jeg har derfor gennem mange år opbygget mine egne databaser med danske keywords, og har i dag over 15 millioner unike danske keywords - inkl. estimater på hvor mange der søger, og det hele er pakket ind i et avanceret research og rapporteringssystem. men, systemer som dette har du helt ret i Michael, aldrig kommer ud til den brede offentlighed. Grunden til at jeg ikke gør det er simpelthen at markedet er for småt. Hvor mange tror du ville betale for et sådan værktøj på dansk? Ikke nok til at jeg gider :)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 10:36
Dato: 3/3/2006 10:03:37 AM Forfatter: Mikkel deMib
Der findes mange forskellige kilder til keywords. personligt har jeg altid foretrukket WordTracker.

- og hvor meget er Wordtracker så værd set med danske øjne?
Jeg har aldrig brugt det, men da du åbenbart kender det kunne det jo dejligt at få af vide.

Deres trial virker desværre ikke pt. 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 10:51
Dato: 3/3/2006 9:27:46 AM Forfatter: Michael Oxkjær

Nu er det jo desværre kun en lille beskeden gruppe der har adgang til at se hvad der bliver søgt på, og disse oplysninger bliver aldrig offentligt tilgængelige - tro mig

Derfor må man jo ty til det næstbedste og det er, at se hvilke ord/sætninger andre bruger og som læner sig op af ens eget søgeord og så bruges de værktøjer der er til det.
Har du set den video der kom på keywordelite i går ?

Ja hvis du henviser til film nummer 2, så ja. Jeg glæder mig til de sidste 5.
Det jeg hæftede mig meget ved, nu I taler Wordtracker, er hans påstand om at de bliver "overflødige" når dette værktøj frigives.

Jeg ved godt at han skal sige sådan, men jeg er nu alligevel spændt.

I forbindelse med det forsøg jeg ville lave, så skulle det hele alligevel ske på engelsk, så det med de danske ord gør ikke mig så meget.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:43

> - og hvor meget er Wordtracker så værd set med danske øjne?

Stort set ubrugeligt. Du skal se det som et engelsk værktøj :)

På dansk er der, såvidt jeg ved kun:
  • Google keyword tool
    - men det viser bare ikke hvor meget der søges på de enkelte ord

• Overture Suggestion tool
    - men deres datagrundlag er for dårligt i Danmark

• Diverse toplister (f.eks. Eniro)
    - men dette viser ikke den reelle volumen indenfor et marked

• Joyzone.dk - gratis keyword tools (neddroslet version af mine "rigtige" tools)
    - men disse er stærkt begrænsede (omkring 100.000 keywords)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 12:21

Ja det er også dem jeg normalt anvender, selvom bl.a. Overture ikke har det store hold i virkeligheden men nok mest skal betragtes som retningsgivende.

Nu du lige nævner Joyzone, er det site så ved at gå til de evige bitmarker (senest opdaterede sider)?

På din forside står der da ellers, at det der keyword tool stammer fra keywordmaker.com?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:39

Ja, jeg må indrømme at det ikke er meget tid jeg har fået til Joyzone.dk i den sidste tid :)
keywordMaker.com mit eget projekt, så det er bare her jeg har markedsført keyword data tidligere.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)