Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om pagerank

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal aldrig sige nej til et godt link! :)

Hvis dit website primært er lokalt, f.eks. Dansk, er det en fordel at gå efter at få så mange lokale links som muligt - links fra sider på dansk, med .dk domæne hosted i Danmark, men links udefra vil bestemt også have værdi. Der hvor de lokale links gør en forskel er ved vurderingen af hvor dit website hører til. Dette bruges når folk søger efter "sider fra XX land ..." - dette er anderledes end "sider på XX sprog ..."

Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:32

For lige at vende tilbage til de oprindelige spørgsmål. Jeg eksperimenter for tiden med overførsel af pagerank med nogle hjemmesider. Jeg lavede et link fra forsiden af en Pagerank 7 side til 4 pagerank 0 sider. Efter næste opdatering havde "gøgeungerne" pagerank 5, og pagerank 7-siden var gået ned til pagerank 6. Nu har jeg tilføjet rel="nofollow" til linkene, fordi jeg gerne vil ha'' trafikken men ikke vil træde Google et al over tæerne ved at linke mellem sider med forskellige emner, og et enkelt Google datacenter har nu givet pagerank 6-siden et 7 igen, mens de andre er mere svingende, men markant lavere. De har i mellemtiden fået deres egen omverden med links og besøgende, så det er ikke muligt at se på eksperimentet "Alt andet lige" i akademisk forstand.

At anbringe rel="nofollow" i et link/anchor er en måde at fortælle søgemaskinerne, at et link ikke betyder at den side man linker til har relevans for de samme emner som hjemmesiden der linkes fra. "Ignorer dette link". Man fortæller med rel="nofollow" at søgemaskinen ikke skal tælle linket med som en stemme på den hjemmeside der linkes til, men at man vil alligevel gerne have linket af en anden grund, fx for at få flere besøgende. Det er også en måde at linke til en relevant side hos en konkurrent på, uden at give ham værdien af/stemmen fra linket med i købet.

Men det er vigtigt at forstå, at pagerank kun er en meget generel indikator på hvordan en hjemmeside klarer sig - de algoritmer søgemaskinerne anvender er væsentligt mere nuancerede i hvad de anvender som basis for en hjemmesides placering i søgeresultaterne. Specielt Google prøver at give de hjemmesider der er "mest naturlige" de bedste vurderinger. Det betyder nu ikke, at det ikke er en god ide at sikre at ens væsentlige søgeord findes i teksterne og linkbeskrivelserne.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 00:16
Vil et godt link, der peger på et subdomæne, have en positiv effekt på hoveddomænet, eller skal et link være rettet direkte mod forsiden...?
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:26
Hvert domæne tæller i princippet hver for sig - herunder subdomæner. Nogle gange kan der opleves en hvis nedarvning fra hoveddomæne til subdomæne, men det er ikke meget og jeg har aldrig oplevet det den anden vej.
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 14:25
Dato: 2/16/2006 11:27:46 AM Forfatter: Michael Oxkjær
SEOelite er ikke noget decideret software som går ind og laver links for dig. De har dog en betalingsversion som gør livet lidt nemmere men det er en helt anden sag.
Med SEOelite får du mulighed for at finde linkpartenere og derudover det geniale, at programmet kan holde holde øje med, om dine linkpartenere nu også linker til dig.
Derudover har det en række værktøjer som bl.a. kan analysere linktekster, pagerank på linkpartnere og kan jo derfor også bruges til at undersøge hvordan dine konkurrenter har det.
Derudover har programmet nogle muligheder for at checke placeringer m.v. og naturligvis med Google API.

Efter at have set demoerne af programmet så virker det ganske fornuftigt. Specielt hvis man som mig ikke har hverken tid eller lyst til at blive SEO ekspert

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 14:38
Dato: 3/1/2006 2:24:56 PM Forfatter: wubi.dk

Efter at have set demoerne af programmet så virker det ganske fornuftigt. Specielt hvis man som mig ikke har hverken tid eller lyst til at blive SEO ekspert

Du bliver ikke ekspert af at bruge dette software og du sparer slet ikke tid, tiden bruger du så istedet til at analyserer de resultater som SEOelite kommer frem med - tro mig

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 14:44

Nej, jeg er helt med på at jeg ikke bliver ekspert. Den tanke har jeg aldrig haft.

Det jeg ser som en positiv ting er, at jeg kan finde en masse relevante sider som jeg kan udveksle links med, finde ud af hvilke af mine sider der er indekseret, omrette link-sider på en nem måde og holde styr på at dem jeg linker til også husker at linke tilbage.

Jeg er klar over at der naturligvis skal bruges en del tid, men som jeg ser det så vil jeg spare meget tid i forhold til at skulle udføre de samme ting manuelt (altså analysere hvad alle konkurrenterne gør).

Men forklar endelig hvad du mener at tiden burde bruges på i stedet? Jeg er super novice så hører gerne fra eksperter.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:47
Jeg vil generelt advare lidt imod at stole alt for meget på enkeltstående værktøjer. Der findes groft sagt to typer af værktøjer i dene branche:
  1. Værktøjer der er lavet til "profesionelle" brugere, som kan hjælpe med f.eks., at tjekke bestemte ting, analysere eller knuse tal af forskellige typer. Sådanne værktøjer kræver at man forstår såvel input som output og hvordan man skal forholde sig til det. De fleste bruger flere forskellige specialicerede værktøjer (hjemmelavede, kommercielle eller gratis) til de forskellige dele af opgaven. Selvom mange værktøjer af denne type tilbyder at hjælpe med at forstå in- og output er det langt fra sikkert at hjælpen er hverken 100% korrekt eller fyldestgørende. Det kræver derfor en bredere viden at bruge værktøjerne ordenligt.
  2. Den anden type værktøjer er af typen "klik-her-og-så-ordner-vi-resten". Det er stor set altid noget skidt (jeg har i hvert fald gennem mine mange år i branchen aldrig set et sådant værktøj jeg kunne anbefale til nogen).
Jeg har som sagt ikke anvendt SEOElite, men det lyder somom det ligger mest i den første kategori - et værktøj der kan hjælpe med at udføre en del af den samlede SEO-opgave. Men man skal stadig vide en masse om links for at få det fulde udbytte af sådan et værktøj. F.eks. kan man hurtigt komme galt afsted, netop med linking, hvis man udnytter "smarte" værktøjer lidt for aktivt - og den viden følger sjældent med selve værktøjet :)

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:30
Dato: 3/1/2006 2:44:20 PM Forfatter: wubi.dk

Nej, jeg er helt med på at jeg ikke bliver ekspert. Den tanke har jeg aldrig haft.

Hvis dit primære formål er som du beskriver, så er det et godt stykke software syntes jeg.
Jeg ved ikke om du har læst SEO Made Easy som er skrevet af Brad Callen (som også står bag programmet), men hvis ikke kan du hente den gratis på http://www.altero.dk/cm224/

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 15:43
Dato: 3/1/2006 2:46:39 PM Forfatter: Mikkel deMib
Jeg har som sagt ikke anvendt SEOElite, men det lyder somom det ligger mest i den første kategori - et værktøj der kan hjælpe med at udføre en del af den samlede SEO-opgave. Men man skal stadig vide en masse om links for at få det fulde udbytte af sådan et værktøj. F.eks. kan man hurtigt komme galt afsted, netop med linking, hvis man udnytter ''smarte'' værktøjer lidt for aktivt - og den viden følger sjældent med selve værktøjet :)

Nu bruger jeg SEOelite, eller ihvertfald en del af mulighederne, og ja, det falder ind under kategori 1 i din liste.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)