Og da de jo næppe har alle rapporterne gennereret og liggende klar til afsendelse men først laver den i det øjeblik der er en forespøgsel så er det jo specielt efter dit ønske varen bliver produceret.
Blot til orientering. MarianneM nævner et eksempel med et regnskab til 36 kr.
Disse regnskaber blev i al fald tidligere indleveret til på papir, hvorefter de blev indscannet og opbevaret på elektronisk form, bl.a. frit tilgængelig på kunde-PC'er placeret fysisk hos CVR i Nyrupsgade. Jeg har uden held søgt om man ikke kan aflevere dem som PDF-filer også. Det ville være naturligt, men jeg har altså ikke fundet noget om det.
Det som CVR så 'tilvirker' specielt til den enkelte kunde er altså en kopi af en fil. Intet andet. Det er muligt den konverteres fra et format til et andet - det har jeg ingen viden om. I al fald er jeg overbevist om at den specielt til kunden 'tilvirkes' ved at omdanne placeringen af nogle magnetiske partikler på en harddisk til nogle spændingsforskelle på den udgående linje fra deres internetforbindelse når de sender mailen.
Nej, jeg er ikke i tvivl om at cvr bevæger sig på kanten. Trist, for det er da ganske rimeligt at cvr ikke vil ha at man bestiller regnskabet, læser det og så gør brug af fortrydelsesretten i fjernsalgsloven. Og vi ville da nødigt ha at de skulle droppe email til fordel for snailmail, bare for at gøre det tydeligt at varen er produceret til kunden. Det koster dem marginalt ikke mange ører at levere et regnskab pr mail, men de har en del grundomkostninger ved hele systemet, og de må da gerne blive (delvist) dækket af en brugerbetaling, ikke?
Næh - lav loven om, så den tar højde for elektronisk leverede varer.