Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjæp til ulykkelig iværksætter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/16/2006 11:01:07 AM Forfatter: Mikkel deMib

Nej, sådan er det desværre ikke med leasing. Såvidt jeg husker MÅ der faktisk ikke stå i en leasing aftale at du efter endt leasing overtager det, for så er det rent skatteteknisk IKKE en leasing men en afdragsordning og den skal bogføres helt anderledes. Den måde man som regel er kommet udenom det på er, at der godt må stå at man må ''anvise'' en køber af udstyret, som så til gengæld godt må være dig selv.

Det er også den opfattelse jeg har. Jeg var på et tidspunkt ved at se på leasing af firmabil, og der fortalte forhandleren mig at jeg ved udløb af leasingaftalen skulle anvise 3. parts køber af bilen. Det kunne evt. være mig selv privat.

mvh Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:18

Ja, og det gør muligvis at Xerox faktisk er på helt legalt grundlag når de gør som de gør. Det ændrer dog ikke ved den opfattelse de fleste af os har om deres metoder som bondefangeri.

Jeg vil dig bestemt anbefale, som andre har gjort, at du får en advokat til at kigge sagen igennem. Det er MEGET muligt at Xerox presser citronen udover det de faktisk har kontraktligt grundlag for, men som sagt er det umuligt at vide med sikkerhed uden at se alle papirene og uden at have den nødvendige juridiske erfaring - og det har jeg i hvert fald ikke.

Jeg håber sgu du finder en løsning der er til at leve med! :)
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:56

Det var personligt ejet på det tidspunkt kontrakten blev indgået og også der hvor kopi maskinen blev hentet

mvh

Pan Clausen
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:13

Det er godt nok en ærgerlig situation, men en ting er sikkert, jeg vil ikke bruge Xerox, når vi skal ud og have kontor udstyr.

Det er imponerende at man skal spilde så meget tid, og have så mange bekymringer, på noget så ligegyldigt som en kopimaskine, specielt når man har rigeligt at se til med sit eget firma.

Jeg føler med dig, og håber alt det bedste.

Tjarls

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 20:13

Hej PC

Kan du ikke lige ringe til mig ved lejlighed. Det lyder som om, at det er en historie, som kunne trænge til mere opmærksomhede end offentliggørelse her på Amino

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:57

Hej til alle der har svaret på min artikel.

Ville lige komme med et stort tak til jer alle for jeres støtte og masser af gode forslag. Har fået en del at arbejde med og hvad der er lige så vigtigt fået mod på det igen. Må tilstå at det virkede noget uoverskueligt, men det hjælper at høre andres mening og at jeg ikke er alene om at syntes jeg føler mig råddent behandlet.

Har blandt andet fået tilbudt hjælp til at komme ud med min sag i medierne.. Super!

Så må jeg få fat i en advokat, så hvis der er nogen derude der kan hjælpe med den slags eller nogen der kender en de kan anbefale. Vil jeg meget gerne høre nærmere.

dbh

APC

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:56
Dato: 2/16/2006 11:09:50 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Dato: 2/16/2006 11:01:07 AM Forfatter: Mikkel deMib

Nej, sådan er det desværre ikke med leasing. Såvidt jeg husker MÅ der faktisk ikke stå i en leasing aftale at du efter endt leasing overtager det, for så er det rent skatteteknisk IKKE en leasing men en afdragsordning og den skal bogføres helt anderledes. Den måde man som regel er kommet udenom det på er, at der godt må stå at man må ''anvise'' en køber af udstyret, som så til gengæld godt må være dig selv.
Det er også den opfattelse jeg har. Jeg var på et tidspunkt ved at se på leasing af firmabil, og der fortalte forhandleren mig at jeg ved udløb af leasingaftalen skulle anvise 3. parts køber af bilen. Det kunne evt. være mig selv privat.
mvh Carsten

Det er korrekt.  Der må ikke indgå en købepligt. Det accepteres heller ikke at der indsættes en køberet hvis købsprisen er meget lav; Fordi det herved er underforstået at man vil blive ejer af leasingaktivet.  

Det er et fænomen som var meget fremme i forbindelse med de såkaldte containerpriser tilbage i starten af 90''erne.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)