Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omsætning på diskotek/spillested

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ligesindede!

Jeg har et spørgsmål, som min kompagnon og jeg ikke kan blive enige om, i forbindelse med at vi er i gang med at udarbejde et virksomhedskoncept med tilhørende budget. Måske ville et godt svar også kunne hjælpe andre med iværksætterdrømmen. Mit spørgsmål går på:

Hvor meget omsætter hver gæst på et spillested/diskotek for i timen?

Der er naturligvis en masse faktorer at tage hensyn til, men tør nogen komme med et forsigtigt skøn?

Lad os sige, at en stor fadøl koster 40 koster og en drink det samme. Sådan cirka. Sådan er prislejet i vores by i hvert fald alle andre gode steder.

Findes der en slags "formel", hvor man kan regne sin omsætning pr gæst ud?

Takker for alle bud!

Mvh Peter

PS. Jeg ved godt, at den virkelige udfordring ligger i at tiltrække gæsterne! :-) 

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:50

Hej et skud fra hoften på et gennem snits diskotek

Entre 40 - 50 kr.

Drink / Øl fra 00 til 05

1,25 drink  i timen pr. gæst i gennemsnit. Mange af dem der kommer har jo drukket godt hjemmefra, især hvis det er de helt unge i går efter.

Der hvor Diskoteker / Spillesteder virkelig kan hente noget er ved at få kunderne til at komme før (inden de har drukket sig halv eller helt fulde).

Mit gæt er at en gennemsnits kunde omsætter for:

Ca. 6 drínk / øl af kr. 45 = 270

Entre                           =  50

Totalt                          =  320

Dette er ikke noget jeg har noget belæg for at vide andet end fra personlige erfaringe (jeg har nok trukket gennemsnittet op) men der er mange der kun drikker en drink eller 2 i løbet af en hel nat eller bare drikker isvand eller en sodavand, og så er der´nogle andre der skal drikke markant mere for at få et ordenligt gennemsnit.

Restaurations Branchen er virkelig hård så skaf jer nogle ordenlige erfaringe inden i starter op selv.

Thomas Bonde

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 22:00

Det er faktisk et meget godt bud Thomas, når du ikke har arbejdet sådan et sted.

Midt i 90'erne arbejdede jeg på et diskotek. Efter hvad jeg husker så lå gns omsætningen pr. gæst på ca. 200,- pr. aften. Jeg er ikke sikker på at det er steget siden da, men et skud herfra vil ligge mellem 200,- og 250,- pr. aften.

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 22:33

Hej Martin

Jeg har lidt kenskab til branchen, jeg har drevet restaurant som franchise tager ved Jensens Bøfhus i Svendborg. Men omsætning pr. gæst er ikke noget jeg har diskuteret med dem jeg kender i Diskoteks miljøet. Det var udelukkende et bud ud fra egne betragtninger.

Men jeg vil til enhvertid sige at man skal overveje et par gang inden man nedsætter sig som restautør eller diskoteks indehaver.

Der er rigtig mange der har sat penge til på det. De få der får succes tjener så også kassen på det.

Thomas

Fra Rødovre
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:07

Hejsa...

Som manager i "bar-branchen" i mine unge dage regnede vi også med omkring 200-250 kr. pr gæst pr. aften.

Det var for ca. 7-10 år siden i kbh

Claus 

Mit hobbyprojekt www.babygadget.dk

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:56

Det er vel også meget sæson præget... mange diskoteker har nærmest totalt set kun overskud i studentertiden og i december måned... resten af månederne giver det (næsten) underskud....

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:46

Hej,

Det kan godt være dette lyder lidt dumt,

Men når jeg og mine venner går i byen (når jeg har tid) så bruger jeg ca.kr. 1200 på en aften og mine venner bruger det samme, så jeg tror alså godt man kan regne med lidt mere (ved godt det ikke er alle der bruger så mege, men det gør mange af mine venner)

En lille kommentar fra mig.

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:52

Jeg tror man skal dele folk op i forskellige grupper... for der er folk der bruger, som dig Nicolai, 1.200 kroner (og nogle gange mere)... men der er endnu flere som næsten ikke bruger nogle penge... højest to fadøl... og så er der ligeså mange som ikke ligger nogle penge, og som får gratis indgangsbilletter på forskellig vis... (som regel dansetøserne, men de er så igen med til at få drengene til at spendere)....

gruppen af dem der ligger 1200 kr er ikke dem der er flest af.... så jeg tror at et godt gennemsnit er de 300 kroner... men som jeg ser det, er det sæsonpræget... januar fx ligger folk nærmest ingen penge....

(mine erfaringer på området kommer fra at have været tender på Daisy i 3- 4 år...) (og tender på lokal bar i lille landsby 2 år ;-) )

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:54

Nicolai Christensen:

Hej,

Det kan godt være dette lyder lidt dumt,

Men når jeg og mine venner går i byen (når jeg har tid) så bruger jeg ca.kr. 1200 på en aften og mine venner bruger det samme, så jeg tror alså godt man kan regne med lidt mere (ved godt det ikke er alle der bruger så mege, men det gør mange af mine venner)

En lille kommentar fra mig.

Det samme gælder for en del af dem jeg kender inkl mig selv. Men mange af pengene bruger man også på, at give drinks til andre og tænkt på, hvor mange kvinder, der ikke har pung/dankort med i byen, da der er nok stive mænd til at give dem drinks. Derfor tror jeg også at gennemsnittet ligget på omkring 275-350kr alt efter, hvor i landet man er.

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 07:08

Hmm den udregning passer godt på pigerne i byen her :).. drengene lægger min på +800 af dem jeg kender.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)