Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det helt umuligt?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

- At få lavet et større website uden at betale kassen?

Jeg går lidt med tankerne om at få udviklet et større website. Siden vil slet ikke kunne bære at bruge for mange penge på da det indtil videre kun er et lille hobby-projekt. Men vil da gerne ofre noget, og vil da også gerne betale en for at lave det. Bare ikke i den grad som udvikler-firmaerne tager for det.

Kender I en som kan lave sådan noget og måske vil lave det som lidt fritidsfornøjelse? Måske en skoleelev som vil tjene lidt ekstra? Eller har I en helt anden løsning på at få sådan noget udviklet for "små penge"?

Jeg vil lige hurtig beskrive projektet her:
Der skal være en forside som skal kunne opdatere via et traditionelt cms.
Så skal man kunne oprette brugere med højt brugerniveau, altså med specielle rettigheder, samt at der skal være normal brugertilmelding hvor brugerne selv skal kunne oprette sig.
Brugerne skal så have en enkel og kort profilside, samt at de skal kunne oprette kategorier og undersider på hjemmesiden. Siden skal desueden have statistik på alt, som også kan registrere unikke klik osv.
Det var en meget kort beskrivelse, men der skal selvfølgelig være mange andre obligatoriske funktioner også.

Jeg er klar over at man sagtens kan få en kontakt i Indien, Asien og lign. men ville foretrække en fra Danmark. Men er der nogle som kender til dette så kom endelig med jeres kommentar:o)

Mvh

Tilmeldt 19. Mar 06
Skrevet kl. 10:29

Det er det maaske? 

Tilmeldt 26. Jun 07
Skrevet kl. 10:34

Hej JBruhn

Kan du løfte sløret for hvor små penge vi taler om. Skal der også laves grafisk design for de samme små penge?

Mvh
Preben Madsen
www.doctech.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:51

Intet er umuligt i denne verden - hvor der er vilje er der vej.
Hvis du finder en som har lidt erfaring med et eller andet standardsystem og gerne vil forbedre sig deri, kan du med en spændende og udfordrende opgave, ofte få forhandlet en okay pris.

Dog skal du samtidig huske på, at "free beer" ofte kommer med en anden omkostning end lige de cool cash du hiver op af lommen.
Aftalte deadlines vil typisk være en by i  Rusland, sikkerhed er sjældent det som fritidsprogrammører er bedst til og fejl i det grundlæggende arbejde som i starten kan synes ligegyldige eller være helt usynlige, kan senere hen - når/hvis du får succes - komme til at koste kassen.

Jeg kender et par af disse unge fyre, som arbejder billigt på opgaver de kan lære noget ved, men jeg ved også at de ikke har problemer med at skaffe sig arbejde. Min erfaring siger mig derfor, at du skal lave en god beskrivelse af dit projekt så de kan danne sig et indtryk af hvad de kan få ud af det.
Hvis/når du har sådan en, vil jeg da gerne videreformidle den for dig...

Held og lykke med projektet. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 19. Mar 06
Skrevet kl. 11:26

Preben ->
Jeg ikke rigtigt hvilket beloeb jeg forventer, bare at det ikke maa vaere saerlig meget. Jeg haaber nok at en vil goere det for omkring 5.000 uden noget grafisk. Grafikken vil jeg selv staa for, da dette ogsaa hurtigt loeber op.

Nicolai ->
Jeg ville godt kunne lave en stoerre beskrivelse, men hvordan goer man det bedst? Et stort navigationsdiagram hvor jeg saa skriver de forskellige funktioner?
Du skriver ogsaa at de skal kunne se at de faar noget ud af det, ja bestemt, jeg vil som skrevet give dem penge for det, men bare ikke et stoerre beloeb. Derudover vil jeg selvfoelgelig give ham/hende/dem den bedste anbefaling (hvis det altsaa bliver lavet ordentligt:o)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:03

JBruhn:
Du skriver ogsaa at de skal kunne se at de faar noget ud af det, ja bestemt, jeg vil som skrevet give dem penge for det, men bare ikke et stoerre beloeb. Derudover vil jeg selvfoelgelig give ham/hende/dem den bedste anbefaling (hvis det altsaa bliver lavet ordentligt:o)

Det jeg mener er, at siden du ikke vil betale "prisen", men altså - som jeg forstår det - vil have det billigere end hvad det fx kostede hvis du bad mig sætte en udvikler på sagen, så skal du lokke med noget andet end penge. Hvis jeg selv var i din situation, ville jeg slå på at det er en spændende og udfordrende opgave, som giver mulighed for at udvide kompetencerne, samt giver en god reference. Dertil betaler du omkostninger til webhotel, databaser og diverse komponenter, samt en mindre gage for det færdige projekt.
At slå på du får også lidt penge for det når det ikke er særlig mange penge du egentlig ønsker at kaste efter programmøren, tror jeg er dumt. Alle der kan bare lidt med koder, kan gå ud og få mellem 25-30K om måneden for 37 timer/ugen, men så er de bare ikke garanteret de sjove og spændende jobs - det som det er du (formentlig) kan tilbyde.

JBruhn:
Jeg ville godt kunne lave en stoerre beskrivelse, men hvordan goer man det bedst? Et stort navigationsdiagram hvor jeg saa skriver de forskellige funktioner?

Hvis jeg var dig, ville jeg lave en form for et lille "jobopslag" hvor du sælger ideen, samt lister dine krav (til deadlines og kompetencer). Dertil en mindre foreløbig kravsspec der kort opridser projektet. Den endelige kravsspec bør du lave i samarbejde med personen du finder. Alt efter hvem du finder, vil de nemlig nok have det på en bestemt måde for at de synes de kan arbejde bedst.
Alternativt skal du til kravsspec'en betale dig fra at lade en proff projektleder udarbejde den i samarbejde med dig - det vil kunne betale sig, hvis du ikke er vant til at skrive den slags og kommunikerer med programmører (og tag det fra en som dagligt kommunikerer med både ansatte og freelance programmører - de er ikke altid lige lette at have med at gøre Wink)

Tilmeldt 19. Mar 06
Skrevet kl. 12:18

Nicolai Lønne:

jobopslag" hvor du sælger ideen

Ja god idé, og tak. Jeg skal selvfoelgelig proeve at saelge mig selv og proeve at se det fra deres side:o)
Har du nogle forslag til hvor man kan slaa det op?

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 12:21

Hej,

Tjaah det er jo altid svært at svare på... Det kommer i høj grad an på hvor meget du selv kan fikse. Jo mere du selv på den ene eller anden måde kan lave, fx ved at rode i HTML filer etc, desto billigere. 

Jeg ved jeg har en hel del studerende, der kommer på www.projektopslag.dk og tjekker for ting de kan lave i fritiden.
Så sætter du det op der, tør jeg godt garantere at du finder en der kan lave noget i stil med det du søger!!

Lav en god beskrivelse af hele sitet, så folk er helt med på dine krav. Obligatoriske funktioner er nemlig et ret vidt begrev ;)

Bare husk på, at jo flere små "finurligheder og funktioner" du gerne vil have på, jo mere må du lægge i kassen.. uanset om det er en autodidakt eller udvikler på 10. år.

Held og lykke,

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:32

Her på Amino kommer der en del It kyndige folk forbi (de fleste er dog i job, men nystartede deltidsprogrammører er vel også den del af klientellet).
eksperten.dk og andre udvikler communities...
Fysiske opslag på DIKU, HA(dat.) / DØK, IT-U og DTU...

Emil Larsen:
fx ved at rode i HTML filer

Jeg har et nyt projekt under opsejling med produktion af god, validerende, tableless XHTML/CSS til en fordelagtig pris, så den del kunne jeg godt give et fint tilbud på når designet er lavet... hvis ikke det er blandt superkompetencerne (eller de tidsmæssige prioriteter) hos dig selv eller din kommende udvikler :-) 

Tilmeldt 19. Mar 06
Skrevet kl. 12:56

Nicolai Lønne:

Jeg har et nyt projekt under opsejling med produktion af god, validerende, tableless XHTML/CSS til en fordelagtig pris, så den del kunne jeg godt give et fint tilbud på når designet er lavet... hvis ikke det er blandt superkompetencerne (eller de tidsmæssige prioriteter) hos dig selv eller din kommende udvikler :-) 

Det skal jeg ikke afvise, jeg ved ikke selv noget som helst. Men vil de fleste som foer har lavet lidt have et liggende som man kan bruge fra tidligere?

Hvad angaar projektsalg:o) Saa tak Emil, det vil jeg proeve...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)