Du skriver ogsaa at de skal kunne se at de faar noget ud af det, ja bestemt, jeg vil som skrevet give dem penge for det, men bare ikke et stoerre beloeb. Derudover vil jeg selvfoelgelig give ham/hende/dem den bedste anbefaling (hvis det altsaa bliver lavet ordentligt:o)
Det jeg mener er, at siden du ikke vil betale "prisen", men altså - som jeg forstår det - vil have det billigere end hvad det fx kostede hvis du bad mig sætte en udvikler på sagen, så skal du lokke med noget andet end penge. Hvis jeg selv var i din situation, ville jeg slå på at det er en spændende og udfordrende opgave, som giver mulighed for at udvide kompetencerne, samt giver en god reference. Dertil betaler du omkostninger til webhotel, databaser og diverse komponenter, samt en mindre gage for det færdige projekt.
At slå på du får også lidt penge for det når det ikke er særlig mange penge du egentlig ønsker at kaste efter programmøren, tror jeg er dumt. Alle der kan bare lidt med koder, kan gå ud og få mellem 25-30K om måneden for 37 timer/ugen, men så er de bare ikke garanteret de sjove og spændende jobs - det som det er du (formentlig) kan tilbyde.
Jeg ville godt kunne lave en stoerre beskrivelse, men hvordan goer man det bedst? Et stort navigationsdiagram hvor jeg saa skriver de forskellige funktioner?
Hvis jeg var dig, ville jeg lave en form for et lille "jobopslag" hvor du sælger ideen, samt lister dine krav (til deadlines og kompetencer). Dertil en mindre foreløbig kravsspec der kort opridser projektet. Den endelige kravsspec bør du lave i samarbejde med personen du finder. Alt efter hvem du finder, vil de nemlig nok have det på en bestemt måde for at de synes de kan arbejde bedst.
Alternativt skal du til kravsspec'en betale dig fra at lade en proff projektleder udarbejde den i samarbejde med dig - det vil kunne betale sig, hvis du ikke er vant til at skrive den slags og kommunikerer med programmører (og tag det fra en som dagligt kommunikerer med både ansatte og freelance programmører - de er ikke altid lige lette at have med at gøre
)