Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af lagerhal - men hvem og hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Fra  Snackfood.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej travle folk.

Jeg har købt et stykke byggegrund, hvor jeg vil opføre en lagerhal og har fået tilbud på entreprisen. Så langt så godt. Jeg mangler nu finansiering af byggeriet og har talt med 2 kreditforeninger. Begge taler enormt meget om rentabilitet, mens jeg jo - som god iværksætter - forholder mig mere bredt til min økonomi og generelle strategi.

Kort fortalt så er de meget lidt interesseret i at gå ind i projektet (med henvisning til den famøse rentabilitet), selvom vi egentlig kun taler om finansiering af max halvanden million. Det er temmelig frustrerende, når man har en god økonomi og ved, at det ikke vil påvirke økonomien nævneværdigt. Men de ser ganske anderledes på det.

Så mit spørgsmål er, hvad I tænker om finansiering af den slags erhvervsbyggeri? Har nogen af jer egne erfaringer med kreditforeninger/pengeinstitutter, der er til at tale med? Og ikke mindst om der er visse forudsætninger, der er gode at have på plads, inden man kontakter en låneudbyder?

Håber nogen af jer kan hjælpe :)

Vh Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror samtlige kreditinstitutter kun etablerer lån med sikkerhed i bygingen (mener 60% af vurdering) og at de generelt alle tager udgangspunkt i ejendommens forventede indtjeningsevne ud over selve sikkerheden i ejendommen

Kan du så i øvrigt selv fra privatøkonomi eller andet ubelånt give sikkerhed, så hjælper det, men jeg tror de fleste vil se rentabilitet i form af at ejendommen har en sikker indtjening

Jeg mener, at mange kræver, at for at sikre mulighed for løbende gældsnedbringelse, så skal afkastet på ejendommen være større end den gennemsnitlige rente på en 100% finansieringen af købesummen - med andre ord - udlejning eller anden indtjening, skal kunne dække fuld finansiering af købesummen/byggeprisen inkl. grund - således, at indtjeningen fuldt ud kan betale renternelånet alene

vh John H

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 7. Feb 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Bankpartner ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper 

Du er velkommen til at ringe til mig og få en uforpligtende snak. Din problemstilling sidder jeg og arbejder med hvert eneste dag, som bankmægler og kapitalcoach.

Du kan ringe på 28 72 34 11

Læs evt mere her: http://bankpartner.dk/find-kapital/

Hilsen

Morten Refsgaard

Bankpartner.dk

Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)