Jeg har en webshop, som sælger sportsudstyr. Her vil jeg gerne give et par bukser og en trøje i sponsorat til en person. Vedkommende skal bruge det i træning og til kamp, så får en god mængde markedsføring for at dele produkterne ud.
Er dog i tvivl om, hvordan det skal bogføres. Det drejer sig som produkter for 800,- og jeg bruger Billys.
Jeg kan ikke BB kontoplan men der må være konto til markedsføring - pas på du ikke får det som dobbelt udgift så du både trækker markedsføring 800 kr fra og så vareforbrug 800 kr fra hver for sig - Kører du med varelager i status så udgift markedsføring - modpost lager - Evt få anvisning fra BB support så du ikke dobler hvis du er i tvivl
Husker at kunne dokumentere markedsværdien i det du gør, så skat ikke ser det som vennetjeneste/gave - Der bør være reklame for din shop meget tydeligt på tøjet eller i katalog/bandereklame eller andet der sandsynliggør at du gør det alene for markedsføring, ikke bare mærketøj som en eller anden futter rundt i
Jeg gør det for at få reklame og kan bruge billeder af det til facebook, Webshop osv. Godtages det mon?
det kan ikke siges, men JA hvis du kan overbevise skat om at det giver reklame så gør det. Det vil jo gi mest mening hvis det har noget med det du laver at gøre. At udstyre en ven med fuldt rideudstyr og bruge det på facebook og webshop der rådgiver om affugtning, vil ikke gi mening - men er der reklamer på tøjet og det hænger sammen på en eller anden god led - ja så sikkert
Der er ikke facitliste- det er såkaldt sund fornuft og man kan jo starte med selv at være sikker på at det er for indtjening man gør det - det er en god start i alle fald