Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det grundlæggende på plads inden start...

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Har læst forskellige indlæg her på forrumet og syndes der er nogle gode besvarelser så nu prøve jeg hente hjælp. Jeg er helt ny i det hele så skal muligvis have det skåret ud i pap ;-)

Jeg skal starte et ApS sammen med en kammerat. Har har allerede et ApS med en anden partner der blivet splittet op inden 08 - 50/50... og så er han helt ude deraf, hvilket også var et krav fra min side.

Vores nye ApS er aftalt til 40/60... Min del hedder desværre 40 ;-( Hvad har har af aktiver fra det gamle ApS bliver skudt ind i vores nye. Nu går en del af mine spørgsmål på forarbejdet mht. anpartsoverenskomst og andre papirer der bør være iorden.

Har haft kontakt med en advokat og han mener jeg skal have udfærdiget følgende 5 dokumenter:

1)       En anpartsoverdragelsesaftale muligvis kombineret med en tegningsaftale, såfremt de kr. xxx som du anfører skal betales til xxx, er betaling for nye anparter.  Denne aftale regulerer vilkårene for dit køb ind i xxx ApS

2)       En anpartshaveroverenskomst mellem dig og xxx. Denne overenskomst regulerer spørgsmålet om jeres fælles fremtidige ejerskab i Bookingselskabet.

3)       En direktørkontrakt for dig og xxx, idet jeg antager at I begge skal ansættes som direktører i xxx ApS

4)       En anpartshaverfortegnelse, som er selskabets ”registereringsattest”

5)       Derudover muligvis yderligere dokumenter i relation til xxx

Nu ved jeg godt dette blot er et udsnit af vores korrespondance, men udfra hvad jeg har fortalt jeg syntes jeg det er meget der skal udfærdiges. Har selv snakket med 2 bekendte og de mener også det er for meget så mine spørgsmål er følgende:

1) Hvilke dokumenter er absolut vigtige...? Skal nævnes, at jeg naturligvis gerne vil gardere mig bedst muligt mod det ene og det andet :-)

2) Er der yderligere noget jeg skal være opmærksom på når papirer udfærdiges...?

Har været så "heldig", at jeg har fået lov til at udforme vores anpartsoverenskomst som selvfølgelig skal godkendes af min partner. 

3) Mht. til udfærdigelsen af dokumenter har jeg fået et tilbud på hele min. kr. 15.000,- eller mere - De 5 pt. Det er vel lige i overkanten ik...?

4) Og så meget gerne nogle gode råd generalt om hvad jeg bør være opmærksom på for ikke at blive "snydt"

På forhånd tak...!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)