<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="https://www.amino.dk:443/utility/FeedStylesheets/rss.xsl" media="screen"?><rss version="2.0" xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/" xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/" xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"><channel><title>Bogføring, regnskab, moms, skat m.m. </title><link>https://www.amino.dk:443/forums/32.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><description>&lt;p&gt;Styr p&amp;aring; finanserne er grundlaget for din forretning. Med gode vaner og systemer til din &amp;oslash;konomi og indberetning vil du altid have et overblik over din &amp;oslash;konomi, og dermed kan din bogf&amp;oslash;ring blive et super redskab fremfor en sur pligt.&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Her i forummet snakker vi regnskab, bogf&amp;oslash;ring, bilag, moms og l&amp;oslash;nsum og alt det andet, der holder en virksomhed k&amp;oslash;rende. Vi diskuterer i h&amp;oslash;j grad de forskellige regnskabssystemer, som kan g&amp;oslash;re arbejdet nemmere og ikke mindst forholdet til eksterne r&amp;aring;dgivere som revisorer og bogholder. Kom og v&amp;aelig;r med, her f&amp;aring;r du svar p&amp;aring; alle dine sp&amp;oslash;rgsm&amp;aring;l om virksomheds&amp;oslash;konomi for iv&amp;aelig;rks&amp;aelig;ttere.&lt;/p&gt;</description><dc:language>da</dc:language><generator>CommunityServer 2008.5 SP2 (Debug Build: 40407.4157)</generator><item><title>Det grundlæggende på plads inden start...</title><link>https://www.amino.dk:443/forums/thread/177279.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</link><pubDate>Sat, 08 Dec 2007 23:37:55 GMT</pubDate><guid isPermaLink="false">426ea658-be4c-49d4-a865-b6f342788162:177279</guid><dc:creator>Nikkor</dc:creator><slash:comments>0</slash:comments><comments>https://www.amino.dk:443/forums/thread/177279.aspx?utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</comments><wfw:commentRss>https://www.amino.dk:443/forums/commentrss.aspx?SectionID=32&amp;PostID=177279&amp;utm_source=rss&amp;utm_medium=rss&amp;utm_campaign=rss-feed</wfw:commentRss><description>&lt;p&gt;Hej Aminoer,&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Har læst forskellige indlæg her på forrumet og syndes der er nogle gode besvarelser så nu prøve jeg hente hjælp. Jeg er helt ny i det hele så skal muligvis have det skåret ud i pap ;-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;Jeg skal starte et ApS sammen med en kammerat. Har har allerede et ApS med en anden partner der blivet splittet op inden 08 - 50/50... og så er han helt ude deraf, hvilket også var et krav fra min side.&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Vores nye ApS er aftalt til 40/60... Min del hedder desværre 40 ;-( Hvad har har af aktiver fra det gamle ApS bliver skudt ind i vores nye. Nu går en del af mine spørgsmål på forarbejdet mht. anpartsoverenskomst og andre papirer der bør være iorden. &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Har haft kontakt med en advokat og han mener jeg skal have udfærdiget følgende 5&amp;nbsp;dokumenter:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p class="EC_MsoNormal" style="MARGIN-LEFT:36pt;TEXT-INDENT:-18pt;"&gt;&lt;strong&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;&lt;span&gt;1)&lt;font face="Times New Roman" size="1"&gt;&lt;span style="FONT:7pt &amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;En&amp;nbsp;anpartsoverdragelsesaftale muligvis kombineret med en tegningsaftale, såfremt de kr.&amp;nbsp;xxx som du anfører skal betales til xxx, er betaling for nye anparter. &amp;nbsp;Denne aftale regulerer vilkårene for dit køb ind i&amp;nbsp;xxx ApS&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="EC_MsoNormal" style="MARGIN-LEFT:36pt;TEXT-INDENT:-18pt;"&gt;&lt;strong&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;&lt;span&gt;2)&lt;font face="Times New Roman" size="1"&gt;&lt;span style="FONT:7pt &amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;En anpartshaveroverenskomst mellem dig og xxx. Denne overenskomst regulerer spørgsmålet om jeres fælles fremtidige ejerskab i Bookingselskabet. &lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="EC_MsoNormal" style="MARGIN-LEFT:36pt;TEXT-INDENT:-18pt;"&gt;&lt;strong&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;&lt;span&gt;3)&lt;font face="Times New Roman" size="1"&gt;&lt;span style="FONT:7pt &amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;En direktørkontrakt for dig og xxx, idet jeg antager at I begge skal ansættes som direktører i&amp;nbsp;xxx ApS&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="EC_MsoNormal" style="MARGIN-LEFT:36pt;TEXT-INDENT:-18pt;"&gt;&lt;strong&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;&lt;span&gt;4)&lt;font face="Times New Roman" size="1"&gt;&lt;span style="FONT:7pt &amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;En anpartshaverfortegnelse, som er selskabets ”registereringsattest”&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p class="EC_MsoNormal" style="MARGIN-LEFT:36pt;TEXT-INDENT:-18pt;"&gt;&lt;strong&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;&lt;span&gt;5)&lt;font face="Times New Roman" size="1"&gt;&lt;span style="FONT:7pt &amp;#39;Times New Roman&amp;#39;;"&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp;&amp;nbsp; &lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/span&gt;&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;font face="Arial" color="navy" size="2"&gt;&lt;span style="FONT-SIZE:10pt;COLOR:navy;FONT-FAMILY:Arial;"&gt;Derudover muligvis yderligere dokumenter i relation til xxx&lt;/span&gt;&lt;/font&gt;&lt;/strong&gt;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;Nu ved jeg godt dette blot er et udsnit af vores korrespondance, men udfra hvad jeg har fortalt jeg syntes jeg det er meget der skal udfærdiges. Har selv snakket med 2 bekendte&amp;nbsp;og de mener også det er for meget så mine spørgsmål er følgende:&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;1) Hvilke dokumenter er absolut vigtige...? Skal nævnes, at jeg naturligvis gerne vil gardere mig bedst muligt mod det ene og det andet :-)&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;2) Er der yderligere noget jeg skal være opmærksom på når papirer udfærdiges...?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&amp;nbsp; Har været så&amp;nbsp;&amp;quot;heldig&amp;quot;,&amp;nbsp;at&amp;nbsp;jeg har fået lov til at udforme vores anpartsoverenskomst som selvfølgelig&amp;nbsp;skal godkendes af min partner.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;3) Mht. til udfærdigelsen af dokumenter har jeg fået et tilbud på hele min. kr. 15.000,- eller mere - De 5 pt. Det er vel lige i overkanten ik...?&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;4) Og så meget gerne nogle gode råd generalt om hvad jeg bør være opmærksom på for ikke at blive &amp;quot;snydt&amp;quot; &lt;/p&gt;
&lt;p&gt;På forhånd tak...!&lt;/p&gt;
&lt;p&gt;&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;div class="clearBoth"&gt;&lt;/div&gt;</description></item></channel></rss>