Jeg og en ven-partner vil starte et transportfirma, som skrevet i parentes starter vi med at købe en kassevogn(sprinter eller lign.). Min partner har selv eget firma i forvejen, så alt det praktiske vedr. start af firmaet er på plads.
Det vi søger hjælp/råd til/om, er hvordan vi skaber kontakten til evt. vognmænd.(vi har nemlig hørt at vognmænd "lejer" sig ind hos andre pga. de ikke selv kan/har arbejdskraft til efterspørgslen). Selvfølgelig høre vi også gerne om hvordan kontakten til andre kunder skabes, fx. privat firma, og andre. Håber her er nogen som kender lidt til dette fag og kan hjælpe lidt.. :)
Jeg vil anbefale jer at starte med at få transport forsikringen, samt få lavet nogle budgetter så i kan se om det i det hele taget er noget for jer. Der er mange der har arbejdet mange timer i transport branchen med en meget begrænset udbytte fordi de starter op med for dårlige aftaler.
Når i så har bestemt jer for at starte er det bare at ringe til alle de bud firmaer i kan finde og sige at i er klar på banen når de har ekstra behov.
I skal dog regne med at ikke alle bruger fremmede vognmænd.
Ellers søg lidt mere rundt her inde der er flere tråde om transport med nogle erfarne transport folk fra branchen.
Tusind tak for dine råd, vil gerne lige spørge dig, når du skriver bud firmaer, hva mener du så præcist, For når jeg skriver bud i fx degulesider.dk under firmaer for jeg ingen frem..?
det gør du ved at gå ind under den rubrik du gerne vil lægge et indlæg ind under og så trykker du på nyt indlæg når du er i den kategori du vil være i.. :) kan godt være lidt svært i starten.. Men bare rolig, det kommer med tiden..
Prøv at søge på transport på DGS. Eller gå ind på google søg efter bud transport eller kurer kørsel. Så er det bare at læse hjemmeside og se om der er nogle af dem i kan tilbyde noget.
Jamen det lyder rigtig godt. Jeg selv holder til i gudme, så ja vi er fra samme område.. :)
Har du nogen forslag til hvor mang skal tegne sådan forsikring, måske der er steder der er mere anerkendte end andre.? Vil selv lige prøve at kigge rundt og ringe lidt..
Du skal have tusind tak for hjælpen, jeg får fat i min "partner" og får snakket med ham.
Du skal være forberedt påat det er s.... Dyrt overvejder det til min egen varevogn, da jeg næsten kun bruger den i weekenderne. Men det koster op mod kr.50.000 så der skal køres en del km. før det er kørt hjem.