| Hej Aminoer Jeg købte sidste år nogle websites. Lad os sige de kostede 10.000DKK. Jeg er ikke momsregistreret og bruger mit CPR som CVR. Jeg har afskrevet dem i virksomheden så årets resultat i virksomheden blev på -9.000DKK (nåede at tjene 1.000DKK sidste år). Da det er en selvstændig virksomhed, kunne jeg trække de -9.000DKK fra i min personlige indkomst (og fik derfor ca. 4.500DKK tilbage fra skat). De 10.000DKK har jeg lånt fra min personlige konto over i firmaets konto. Derfor, når nu min virksomhed i år tjener 10.000DKK i overskud før skat, omdanner jeg til virksomhed via skattefri virksomhedsomdannelse, og betaler derfor virksomhedsskat (23,5%) af overskuddet. Derved står der, efter skat, 7.650DKK i min virksomhed. I stedet for at hæve dem personligt (og derved betale personskat af de 7.650DKK), vil jeg tilbagebetale dele at mit lån fra min private konto - Er det lovligt, eller frasiger jeg dette når jeg tager underskuddet i min personlige indkomst. Jeg håber spørgsmålet giver mening og at der er nogen der VED hvad der er muligt. | 
Jeg synes det er ret usammenhængende - og synes du skal bruge lidt penge på at sidde med en revisor
Du kan vel ikke umiddelbart bare som CPR person trække køb af websites fra og få underskud som du beskriver det - Jeg ville ikke være sikker på skat køber den ved en kontrol
SÅ er der lånet og du vil lave skattefri virksomhedsomdannels og der betale selskabsskat - men du kan jo ikke skattefri virksomhedsomdanne når du ikke har et CVR og dertil kommer, at en omdannelse let koster ca 10.000 i lovpligtig revisor erklæring.
Og den med de 7650 og - hænger slet ikke sammen heller - skattefri virksomhedsomdannelse til selskab vil slet ikke tage dit private lån ind og du blander tanke om hvilken konto der bruges i forhold til skat.
Du er nødt til at få noget hjælp her inden du får lavet mere rod
vh John Hannover

Bliv gratis medlem
  Bliv gratis medlem

Opret bruger
Opret bruger