Hej Aminoer |
Månedlig overskud (Indtægter minus udgifter) og så gange det med 12, er en god guideline til at bedømme prisen.
Hej Aminoer |
Månedlig overskud (Indtægter minus udgifter) og så gange det med 12, er en god guideline til at bedømme prisen. |
Hvornår er det tid til børnepenge? Tjek udbetalings dato for børnepenge i 2016 på Dyrkdittalent.dk
Tak for svaret :-) |
Det er en meget normal måde, at regne værdi ud, men selvfølgelig kan prisen være højere hvis det er udsigt til stor vækst og øget overskud. |
Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.
Det handler vel ikke så meget om en fair pris - det handler vel mere om hvad én af forhandlerne synes det er værd for dem, og hvad du synes du vil sælge dem for ....at man så kan bruge diverse tommelfingerregler har vel ingen relevans hvis du synes det er for lavt. Så jeg vil da anbefale at du kontakter forhandlerne og høre om de overhovedet er interesseret i at købe dem. |
Evt tjekke Amino Virksomhedsbørs som er en af de største i Danmark. |
Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.
Den rigtige pris er den som virksomheden er villig til at give dig, så jeg ville mene prisen ligger et par gange højere end hvad det giver dig i provision på et år. Prøv med at give dem en pris på hvad du kunne tjene på 3 år og så se om de vil gå med til det. Sælger du til lavere pris end den de vil give, så er prisen IKKE den rigtige. Du skal matche værdien og det er den du kan sælge den for. Måske der er andre der vil købe, deres konkurrenter etc. nogle kunne måske være interesseret i at give lidt ekstra for at få dem lukket ;-) |
Tak for svaret Marve - jeg giver dig helt ret og det var egentligt også tanken bag, da jeg valgte at bruge udtrykket "fair pris" - det er måske blevet misforstået. Prisen må altid være det, som begge parter kan enes om. Grunden til at jeg har oprettet tråden er, at jeg blevet bedt om at give et prisoverslag fra en af disse omtalte forhandlere. Derfor søgte jeg og fandt flere gange denne, efter min mening, arbitrære og lidt håbløse 12 måneders regel på flere fora og det er ærgerligt, hvis det danner præcedens for branchen. |