Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man ikke trække byggematerialer fra?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et lille spørgsmål som jeg tænkt en del på...

Jeg har lagt en del tid og penge på at indberette en butik der udlejer forskelligt sportudstyr. Jeg har ikke betalt for håndværkerhjælp, eller jo en elektriker som hjælpte mig at sætte op en del lamper etc. Ellers har jeg kun betalt for materialerne (f.e. farv, brædder, søm og skruer m.m). Jeg har også købt en del inventar f.e. sofa, bord, lamper etc. Alle disse kvitteringer har jeg så bogført som "Vedholdigelse og inventar" i Billy.

Når jeg så møde min revisor (første gang jeg någonsin møde en revisor) får at få styr på hvor meget jeg skulle indberette til SKAT så sagte han at jeg ikke må trække penger for selve "byggematerialer" fra i mit regnskab. Kun inventar sådan som f.e. sofaen. Så der fjernedes ca 40.000 kr i udgifter...

Men, kan dette virkelig vare rigtigt... Jeg har ju lagt en masse penge ud på at bygge op en butik til mit erhverv og så må jeg ikke trække udgifterne for dette fra i mit regnskab?

Taksom for hjælp!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46621
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Revisor  hvis det er en revisor, vil jo normalt ha ret ud fra mere viden her i dette fald og du kan jo få hans begrundelse også men:

Hvis vi taler om  indretning af lejede lokaler - så er der EN type regel for afskrivning over lejeperiode

Indretning af egnelokaler en anden og det er der korrekt, at hvis det er en forbedring så er der ikke fradrag (da det jo er værdiforøgelse) modsat hvis det er ren vedligeholdelse, som det ikke lyder som

Du kan læse mere om ondretning lejede lokaler og egne i min E-bog om fradrag hvor du kan få blik til indholdsfortegnelse her http://startup-linkguide.blogspot.dk/2015/06/fradrag-i-virksomheder-og-selskaber.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)