Lad os nu få en god tone J
Altså:
Med MIT kendskab så kan man i de fleste tilfælde selv vælge at hoste bannere eller få dem hostet hos netværket. Jeg vil nok også selv vælge at hoste selv, så jeg er uafhængig af om netværkets server er oppe, men omvendt kræver det jo også kapacitet/IP. Jeg har ikke oplevet disse nedetider hos anoncenetværk og ser det egentlig ikke som et problem, hvis vi vel og mærke snakker om seriøse annoncenetværk. Det er med andre ord afhængig af, om hvor meget trafik, etc. der er på siden.
Jeg mener OGSÅ at man sagtens kan hoste flash bannere selv. Hvorfor skulle man ikke kunne det? Det handler vel om, hvordan man bygger site/script/iframe. Min erfaring er med Emediate og det gamle DoubleClick. Emediate er godt nok ikke et netværk, men leverer deres teknologi til flere.Og så det med GIF/JPEG vs. flash. Jeg tror ikke der er nogen undersøgelser der viser om der benyttes mest GIF/JPEG eller flash, MEN det er min fornemmelse, at flash bannere fra de store annoncører er mest udbredt. De leveres i øvrigt altid med et eller flere GIF/JPEG, som benyttes hvis brugere af den ene eller anden årsag ikke kan se flash banneret og får så vist et JPEG/GIF banner i stedet.
Se i øvrigt FDIM’s anbefaling på annonceformater (http://fdim.dk/?vis=page&ID=17). Dem er der mange der retter sig efter, specielt de store annoncører. Omkring størrelse på bannere er det vel optil hvordan sitet er skruet sammen, men afsættet for an annoncør er ALTID at gå efter at have så meget dominans på en side som muligt = størst muligt banner og færreste andre annoncører.
Hilsen Mike