Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om moms ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 172
Fra  MG Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får reklame indtægt fra Admob, iform af reklamepenge.

Skal jeg indgive det som fortjeneste med eller uden moms, eftersom jeg ikke er moms registeret?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 14:57

Hvis du ikke er momsregistreret, så må du IKKE opkræve moms ved dine salg. Det betyder at den faktura der hører til salget ikke må inkludere moms. Det er derfor også en fortjeneste uden moms. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 14:59

Super..

Lad os så sige jeg er momsregisteret.

Og jeg får 100 kroner udbetalt fra reklame penge. og moms ikke er opgivet.

Skal jeg så betale 25 kroner af dem i moms?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 19:28

?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. May 13
Fra  MG Skrevet kl. 19:29

eller hvad?

sorry for dobblet post. jeg troede ikke den gik igennem

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12

Mark:

Lad os så sige jeg er momsregisteret.

så er du ude i rod og følger ikke loven, for den der betaler dig SKAL opgive det med moms HVIS der er moms - hvilket jo forudsætter det er dansk momsregistret som betaler. Ellers, hvis det er fra udlandet, vil du skulle angive det som salg med reversecharge - og det er betaleren der så betaler momsen hvis det er et EU land + andgivelse for betalers/kundens VAT nummer per måned som EU salg uden moms, og til uden for EU - også uden moms på deres betaling og momsangivelse som salg uden moms -rubrik C

Som momsregistret er det din pligt at sikre at alle fakturaer du sender og modtager er korrekt

Er du ikke momsregistreret så bør de som betaler, hvis det er fra EU eller DK - inkludere dansk moms på salg af elektronisk ydelse til dig som privat - og du kan ikke trække denne danske moms fra. Er du momsregistreret og det er EU - så betales beløbet til dig uden moms.

Du kan ikke være momsregistreret og så rode rundt i om der er moms på eller ikke moms på - Du skal sørge for at dine kunder (dem der betaler dig) ved om du har dansk momsnummer (VAT nummer) eller ikke - og så betaler de korrekt med korrekt angivelse af moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 00:46

Mark:

John har svaret på dit spørgsmål, men... hvis de 100 kr er inklusiv moms, skulle du betale 20 kr i moms. Hvis du skal fjerne momsen fra et beløb, skal du gange med 0.2 Hvis du vil lægge moms oven i beløbet, skal du gange med 1.25

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)