Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver der solgt virksomheder for millioner på Amino?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mr. A

Tak for et detaljeret svar.
Jeg vil sige kan det kun sælges for 8 millioner så giver det mere mening for os at beholde det selv og så bare få udbytte hvert år i stedet og ja man er jo nok ofte mere optimistisk om prisen på det man har end andre er :)

Jeg har ikke kunne finde tilsvarende virksomheder der er børsnoteret så har ikke kunne se deres P/E værdi.
Jeg kan godt se hvis jeg finder finansieringsmuligheder for køber så kan det måske presse prisen op ved salg, det er noget jeg vil se lidt på.

Tilmeldt 5. Aug 15
Skrevet kl. 09:19

Hej Marwe,

Ja det er noget jeg også havde i tankerne og måske gøre det snart for det kan være mægler har nogen ting de mener vi kan gøre for at forbedre prisen inden det sættes til salg.

Er der nogen der kender nogen der er gode til den slags? søger man på google finder man en del forskellige men ville jo være rart med nogen anbefalinger.

Zento

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:22

Lars P/E værdi er price/earnings og udtrykker den værdi en køber betaler for en krones overskud. En PE værdi på 5,10 eller 20 fortæller mig at firmaet forrenter den investerede kapital med hhv. 20%, 10% eller 5%. En lavt vurderet børsvirksomhed vil tit ligge omkring PE på 10, så hvis de køber 4mio kr. overskud så stiger deres marketcap med 40mio kr. så køber de under den pris så er det en god business for deres aktionærer på kort sigte. Og på langt sigte hvis virksomheden bibeholder kursen.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 09:40

For at kunne vurdere om P/E er rimelig skal vi vide mere om virksomheden og det fremtidige potentiale for vækst. Det er mere interessant at vide hvad biksen tjener om et år end hvad de tjente sidste år.

En virksomhed som Novo kan kun have en P/E på over 20 fordi de har en pipeline af nye produkter samt et stort potentiale i nye markeder. Den høje P/E afspejler derfor aktionærenes forventninger til fremtidig indtjening.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 5. Aug 15
Skrevet kl. 09:46

Jeg ved naturligvis ikke hvad den tjener om et år men er også klar over at den ikke her en P/E på 20 som Novo :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)