Hejsa, Jeg har ved siden af min stilling som handelselev & min deltidsuddannelse, International markedsføring&handel, opstartet produktion af super fede t-shirts til drenge/mænd i Vietnam... Jeg er så heldig, at min familie er bosat derovre i 9 mdr. for at starte møbelfabrik, og derigennem har jeg fået kontakt til et par producenter! Jeg tager selv til Vietnam i julen, hvor jeg vil have produceret de 500 første stk. i small, medium og large.. Det rigtig smarte er, at jeg får gratis fragt med min fars firmas containere 3-4 gange om måneden, så leveringstiden er i denne situation ikke en hindring (ca. 3 uger)! De forskellige t-shirts har jeg selv designet + jeg har fået lavet logo, necklabels, pricelabels og visitkort med lidt hjælp fra en grafiker... Meeen... Nu har jeg først og fremmest noteret mig 40 mindre tøjbutikker og internetbutikker, som jeg vil tage rundt og besøge i Jylland primo januar! Netop dér vil jeg gerne have Jeres hjælp... Hvordan får jeg præsenteret mine t-shirts på den bedste måde, og hvad skal jeg opbevare dem i, når jeg skal præsentere dem? Ideer til andet..? Evt. lidt reklamegaver? Og hvad kunne det være? Prisen bliver ca. 100 kr. pr. stk. eksl. moms, hvilket er forholdsvis billigt, hvis butikkerne videresælger dem til 300-400 kr. Og hvordan får jeg højnet kendskabsgraden for mit firma og mine t-shirts, hvis jeg ikke har det helt store beløb til markedsføring? Ideer? Det skal endvidere siges, at jeg på længere sigt overvejer at udvide sortimentet til evt. accesories, boxershorts el. lign., men nu prøver jeg først m t-shirts.. Målgruppen er drenge/mænd i alderen 15-30 år. Håber I vil kunne hjælpe mig ;)
// Christian da Silva Wendelbo, DA SILVA |
hej Christian,
tillykke med dit spændende tiltag. Det er jo en hård branche du begiver dig ind i. Der er et par punkter jeg tænkte jeg lige ville nævne.
1. Husk at checke om der er restriktioner på indførsel (jvf. en masse skuffede firmaer sidste år da kvoterne fra kina var brugt op)
2. small, medium og large? ... hvis vi taler store drenge og mænd burde du så ikke starte med M, L og XL (måske XXL) - danske mænd er jo ikke just de mindste fyre :)
Vedr. opbevaring ville det jo være fedt hvis du kunne "slynge" en bred vifte af layouts ud på bordet med det samme, fx samlet i en "mappe" - måske kan du bruge sådan en som grafikere/fotografer bruger til at præsentere deres produkter. Og så husk at have fået tage flotte fotos så du kan efterlade en produktmappe når du går.
Vil du også være interesseret i at producere tøj for andre? For så kunne man jo have dig i tankerne næste gang der skal laves firmabeklædning :)
Held og lykke