Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CMS erfaringer søges

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Held og lykke med det

Vend gerne tilbage i denne tråd med dine erfaringer.
Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:02

Vil lige melde mig som en super glad umbraco bruger / udvikler - og som netmedia skrev så kan alt lade sig gøre med umbraco. Derudover har det været muligt at håndtere flere sprog siden version 2.0. Dog er det endnu nemmere at håndtere dette i seneste version (2.1).

Vær opmærksom på at umbraco er ultra fleksibelt. Dette betyder også at det kan virke noget uoverskueligt at komme igang med. I version 2.1 install processen henvises man til en skabelon-pakke (websiteWizard.umb) som inderholder et par skabeloner, templates, styles og lidt lorem ipsum indhold. Denne skabelon-pakke er et glimrende udgangspunkt for at komme godt igang med egne templates, xslt, makroer etc.

Giv gerne lyd her når du er kommet videre. Jeg kan derudover anbefale umbraco´s egen bruger-til-bruger support på http://groups.yahoo.com/group/umbraco/

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 00:51
Vi valgte Umbraco, og det ser ud til at være et rigtig godt valg!

Jeg har siddet og arbejdet med det i nogle dage, og er ved at få styr på xslt syntaxen.

Dog kunne jeg godt bruge lidt erfaringer mht. opbygningen af et website i flere sprog. Hvordan opbygger ser jeres site tree ud når I bruger flere sprog? Jeg har kigget lidt på dictionary funktionen, der er lækker til at gøre templates tilgængelige i flere sprog, men jeg er stadig ikke helt med på hvordan man får delt sit website ordentligt op.

Man kan vælge "assign domain", men jeg har ikke helt fat i logikken bag funktionen.

Jeg har meldt mig ind i Yahoo gruppen, og har allerede fået god hjælp der.
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 01:04
Godt valg

Den tekniske side af Umbraco skal du tage i Yahoo gruppen, da det er lidt fjernt i forhold til Amino.

Samtidigt er det også en fordel at dele den slags erfaringer og på Yahoo, da der oftest er flere der kan bruge svaret.

Held og lykke med det - er sikker på at du ikke vil fortryde dig valg.

...og overvej nu at give 3% af Umbraco udviklingsbudgettet i donation til Umbraco folkene - de er sq nogle super mennesker der sparer os alle for en masse besvær.
Vi giver selv fast 3% hver gang vi laver et Umbraco projekt - vi vil gerne støtte den fortsatte udvikling af projektet. Peanuts kontra at udvikle det selv
Fra Esbjerg
Tilmeldt 9. May 06
Indlæg ialt: 17
Fra  Onlineløsninger Skrevet kl. 21:45
Noget der kunne være interessant, er nemCMS

Det er bogstavligt nem. både opsætning og med at tilføje nye sider.

Det er lavet med XML og asp.NET. Altså skal der ikke til at betales for en MS-SQL, ligesom ved Umbraco

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:34
Dato: 2/14/2006 12:37:55 PM
Forfatter:Morten Bock
Hejsa.
Jeg skal til at hjælpe en lille virksomhed (ca. 5 ansatte) med at vælge et CMS system.
Det eneste krav jeg har fået indtil videre er at det skal være baseret på asp .NET af hensyn til fremtiden... 

Jeg ville absolut anbefale http://www.joomla.dk/ af hensyn til fremtiden.
Andre muligheder findes her, hvor guldet er samlet og kan testes:  http://www.opensourcecms.com/
Nej nu skal jeg respektere dine krav, selv om jeg er open-source freak.
Hvad med http://www.tangora.dk/ ?
Jeg kender flere, der bruger den og er vildt begejstrede for den.
Endelig er der også denne: http://www.diskos.dk/side.asp
Henning Buddig
Fra Sæby
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 431
Skrevet kl. 21:05

Online markedsføring - Marketingzonen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 00:23
Hejsa folkens,

Jeg har desværre en lille negativ kommentar ang. de nævnte CMS-systemer her. Som direktør af et it-sikkerhedsfirma kan jeg kun fraråde brugen af open source CMS-systemer.

Der nu er flere tusinde forskellige CMS-systemer, hvor hovedparten er open source. Normalt er open source en forholdsvis god ting, i hvert fald hvis projektet har en stor udviklerskare. Sårbarheder opdages hurtigt og fjernes næsten øjeblikket. Men hvad sker der så når et open source produkt har en ret lille udviklerskare? I mange tilfælde sker det, at it-kriminelle finder sårbarhederne, men der er for få udviklere på jobbet til at lukke dem. Så resultatet bliver at systemet bliver usikkert.

Denne regel er specielt dominant hvad angår CMS-systemer, da de er ret komplekse i deres opbygning og muligheden for fejl er derfor stor. Så hvis I skal bruge et open source CMS, så gør jer altid den tjeneste at tjekke systemets fejlhistorik med hensyn til sikkerheden. Dette kan gøres på sider som f.eks. www.securityfocus.com

Jeg vil normalt råde folk til at bruge open source systemer, men man er bare nød til at være lidt kritisk overfor dem, da en lille udviklerskare kan skabe problemer for sikkerheden.

Fra Thorsager
Tilmeldt 7. Mar 06
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 12:15
Rigtig gode og brugbare ting, der kommer frem her i tråden efter at starteren har valgt system.
Jeg kendte ikke hverken cmsmatrix eller securityfocus.com
Der er også www.zone-h.org 
Den har jeg brugt meget, og den fik jeg iøvrigt anbefalet på forumet hos det open-source  CMS  system,
som jeg bruger.
Jeg havde også mange overvejelser ang. sytem og har prøvet flere, men valget blev afgjort
til fordel for Joomla, pga. den store aktivitet og dermed den gode og hurtige hjælp, der på forumet.
Den forsøger jeg nu at "betale lidt tilbage af" ved at deltage og hjælpe i det omfang jeg kan.

Så netop som du skriver, hvis man vælger open suorce CMS, så er mange udvilkere ret afgørende,
og her vil jeg så tilføje mange deltagere, der hjælper hinanden.
Samme ånd som amino forumet her.
Håber at det er iorden, at vi fortsætter tråden, da der er rigtig meget der kan skrives
om dette enme.
Henning Buddig
Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:29
Jeg er af den opfattelse at det er misforstået at afskrive alle open source CMS systemer - blot fordi det er open source. Det er oplagt at man lige bør føle sig lidt frem og se på aktivitetsniveauer etc.

Jeg er fortsat en glad fortaler for Umbraco (.net open source) og mht. aktivitetsniveauet der så var der igår 30 posts på umbraco mailing listen:

Dette er dog ikke helt repræsentativt - men der er i hvert fald 10 posts om dagen.

Til sidst virker det lidt søgt, på mig, at forsøge at putte vægt bag sine ord med en sætning som "Som direktør af et it-sikkerhedsfirma kan jeg kun fraråde brugen af open source CMS-systemer." når it-sikkerhedsfirmaet har 2-3 ansatte og personen er ca. 19 år.

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)