Dato: 5/20/2006 12:29:07 PM Forfatter: LarsBuur Jeg er af den opfattelse at det er misforstået at afskrive alle open source CMS systemer - blot fordi det er open source. Det er oplagt at man lige bør føle sig lidt frem og se på aktivitetsniveauer etc. Jeg er fortsat en glad fortaler for Umbraco (.net open source) og mht. aktivitetsniveauet der så var der igår 30 posts på umbraco mailing listen: Dette er dog ikke helt repræsentativt - men der er i hvert fald 10 posts om dagen. Til sidst virker det lidt søgt, på mig, at forsøge at putte vægt bag sine ord med en sætning som 'Som direktør af et it-sikkerhedsfirma kan jeg kun fraråde brugen af open source CMS-systemer.' når it-sikkerhedsfirmaet har 2-3 ansatte og personen er ca. 19 år. Vil give dig ret, i at den naevnte indledende saetning, som jeg har fremhaevet, maaske ikke er saa heldig, men den er ledsaget af nogle rigtig gode og brugbare raad om netop valg af CMS saa han har alligevel ikke helt afskrevet det. Desuden synes jeg det er fint at naevne at man er direktor for et IT sikkerhedsfirma og dermed selvoelgelig er godt inde i de ting ![]() saa maa der absolut ligge nogle gode evner og god indsigt bag ordene. Godt med meget erfaring, inden for IT, men det skal vaere ung og ny erfaring :) Henning Buddig |
Dato: 5/20/2006 12:29:07 PM
Forfatter: LarsBuur
Forfatter: LarsBuur
Jeg er af den opfattelse at det er misforstået at afskrive alle open source CMS systemer - blot fordi det er open source. Det er oplagt at man lige bør føle sig lidt frem og se på aktivitetsniveauer etc.
Jeg er fortsat en glad fortaler for Umbraco (.net open source) og mht. aktivitetsniveauet der så var der igår 30 posts på umbraco mailing listen:
Dette er dog ikke helt repræsentativt - men der er i hvert fald 10 posts om dagen.
Til sidst virker det lidt søgt, på mig, at forsøge at putte vægt bag sine ord med en sætning som 'Som direktør af et it-sikkerhedsfirma kan jeg kun fraråde brugen af open source CMS-systemer.' når it-sikkerhedsfirmaet har 2-3 ansatte og personen er ca. 19 år.
Jeg afskriver skam på ingen måde samtlige open source CMS systemer. Og slet ikke pga. produktet er open source. Hos Zepcom arbejder vi for det meste med open source systemerne Linux Debian, Linux Gentoo, FreeBSD og OpenBSD - Så vi er skam varme fortalere for open source, men man er bare nød til at have en vis form for kritisk syn på produktet, inden man tager det i brug.
Kommentaren ang. størrelsen af virksomheden og min alder finder jeg det både arrogant og nedladende, og jeg vil gerne frabede mig sådanne kommentarer i fremtiden. Min alder og størrelsen af vores virksomhed er fuldkommen irrelevant for vores evner. Størrelsen af virksomheden har derimod den betydning at dem der er med i Zepcom er yderst kompetente, da vi har meget hårde krav!