Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man oprette ny hjemmeside under et eksisterende firma

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg nu har et firma, og indtjening kommer fra en hjemmeside, kan jeg uden problemer oprette en ny hjemmeside hvor jeg feks sælger tøj, men uden at skulle oprette et nyt firma? Altså er det ikke ligegyldigt hvor mange hjemmesider jeg har under det samme firma? Eller skal jeg oprette et helt nyt firma så jeg har 2 firmaer? 

Fra 3000 Helsingør
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Med forbehold for at jeg har måske misforstået noget, så... forudsat at du  markedsfører på fakturaer under (nogenlunde) samme navn - skal Du nok bare tilrette det registrerede forretningsområde (service, handel, landbrug, fiskeri, osv,...) for dit firma hos Toldskat og Erhvervs & Selskabsstyrelsen - og derefter kan du operere på lige  så mange salgskanaler (hjemmesider) som nødvendigt. Jf. https://erhvervsstyrelsen.dk/stiftelse-registrering-selskaber.

Hvis der nemlig på alle dine fakturaer står at du har solgt fisk på havnen og fimaet er registreret under IT Service ydelser... Så kan det godt være at en kæk Toldskat medarbejder får lettere forståelsesproblemer. Men held og lykke.

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan oprette lige så mange hjemmesider du vil.

Hvis der er tale om andre brancher, kan du oprette bibranchekoder til dit cvrnr.

Havde du drevet virksomhed i selskabsform, kunne du ha' oprette binavne, men dette er ikke muligt for enkeltmandsvirksomheder.

Rent praktisk er det en god idé at oplyse dit cvrnr. på hjemmesiden.

Adressen kan du skrive som:

Hjemmeside.dk

v/Firmanavn

Allevej X, XXXX Bynavn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Høy:
Hvis jeg nu har et firma, og indtjening kommer fra en hjemmeside, kan jeg uden problemer oprette en ny hjemmeside hvor jeg feks sælger tøj, men uden at skulle oprette et nyt firma? Altså er det ikke ligegyldigt hvor mange hjemmesider jeg har under det samme firma? Eller skal jeg oprette et helt nyt firma så jeg har 2 firmaer? 

Du bruger ordet FIRMA men skal skilne mellem virksomhed (personlig - enkeltmands - pmv eller I/S) og så selskab (ApS - IVS - A/S)

I personlig virksomhed skal du bare registrere en ekstra branche gratis - men du kan vente til du ser at du er ordentligt igang. 

I selskab skal du ind og se på dine vedtægter, formål for selskabet, ud over at registrere ny branche - så der er lidt forskelle

Du skal dog være opmærksom på det forhold, at udgifter, for at være fradrag, skal medgå til at skaffe og vedligeholde indtægten. Det er ikke sikkert det er et problem, men når man blander ting helt, så skal man være med på, at du f.eks ikke kan ha indtægter (og udgifter) ved f-eks. at ha tøjsalg - og så måske kun udgifter ved at starte noget helt andet op, f.eks IT service. Her kan du ikke bare trække udgifter ved opstart at IT fra i indtægter fra tøjsalg, uanset det er samme CVR.

Har du indtægter og udgifter i begge og kan vise at begge er igang og drevet intensivt med overskud for øje, vil problemet med sammenblanding næppe opstå.

Udgifter og indtægter skal han en sammehæng lidt enkelt beskrevet - ren opstart af EN branche kan ikke trækkes fra i indtægt fra en helt anden

MEN - ja du kan ha flere webshops og flere hvad som helst i samme CVR uanset virksomhed eller selskab - og JA du bør altid ha dit CVR nr på hjemmesiderne og al kommunikation. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en personlig virksomhed det drejer sig om, hvor der i forvejen er hjemmeside og webshop...og tusind tak for jeres svar :-) meget nyttige svar med go information. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)