Jeg står i flg. situation: Jeg har oprettet et mindre online spil (browser-baseret). På trods af, at projektets originale formål var en udfordring til mig selv som programmør og intet andet, har det nu vist sig at der faktisk er penge i det; Sandsynligvis 150-200 Euro/mdr. Pointen er at folk har en online character. Planen er så at de f.eks. kunne købe flere health points til denne vha. www.paypal.com Problemet er jo så, at jeg skal til at betale skat af de her penge ![]() 1000kr i SU. 3000kr i løn før skat. Hvad skal jeg nu gøre? Skal jeg registrere en virksomhed, og i så tilfælde, hvordan? Eller kan jeg undgå dette? Har det faktum, at det er folk overalt i verden, som køber fra min hjemmeside noget at sige? Håber på en lille guide, nogle forslag eller anden hjælp. Tak på forhånd =) PS. Har været inde på Startguiden.dk osv. og synes det var dybt forvirrende eftersom der der findes information til alle virksomhedstyper osv. Ville gerne have en kort "Dette er hvad du skal gøre Mathias:..."-forklaring ![]() |
Du bestemmer faktisk selv om du vil g�re det p� den lette eller sv�re m�de.
Jeg tror umiddelbart at jeg nok ville v�lge den lette, da der bliver alt for meget papirarbejde med et firma.
Hvis du v�lger den lette s� skal du bare angive den indt�gt du nu engang har haft fra spillet p� din selvangivelse som B-indkomst. S� kommer skattefar selv med girokortet og opkr�ver penge hvis det er n�dvendigt (eller med checken hvis du skal have penge retur
Hvis du derimod v�lger at starte eget firma, s� tror jeg ikke du beh�ver at blive eksport�r registreret, og s�vidt jeg ved s� er der heller ikke told p� den type produkt du s�lger. Du kommer dog nok ikke uden om en masse moms b�vl.
H�ber det kunne bruges til lidt. Der skal ogs� nok v�re nogen herinde som kan supplere lidt mere til det, og evt. rette mig hvis der er nogen fejl i det jeg siger (hvilket jeg ikke tror der er).