Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trykkeri

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ved at arbejde på en idé om et nyt blad. Har brug for at indhente nogle priser på trykkeriomkostninger o.lign.

Har derfor brug for links til pålidelige, stabile og gode trykkerier der samtidig kan levere varen til en rimelig pris. Vi snakker bladkvalitet i stil med Chili, Tjek, M! osv. Ikke overdrevet men rimelig kvalitet.

Ved det er meget løst formuleret men vil hellere tage den dybe snak med trykkeriet.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:32

Jeg synes du skulle hive fat i Jesper fra Mediamouse herinde fra.

Det er god kvalitet uden at koste 2 herregårde
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:48

Jeg kan varmt anbefale DanTryk i 7760 Hurup.

Tal med Mogens Knudsen og hils fra mig.

mvh Hans
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

Lasertryk.dk - de har Nordeuropas største kapacitet, og så har de lige anskaffet sig en Heidelberg maskine - se det er kram!

Billige i forhold til kvaliteten. Bare spørg til de forskellige papir typer, så du får det du ønsker.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:52
Dato: 2/13/2006 10:20:31 PM Forfatter: Kristian Kruse

Lasertryk.dk - de har Nordeuropas største kapacitet, og så har de lige anskaffet sig en Heidelberg maskine - se det er kram!

Billige i forhold til kvaliteten. Bare spørg til de forskellige papir typer, så du får det du ønsker.

Jeg vil så ikke anbefale din Lasertryk til den seriøse tryksag ala. de blade du nævner, Lasertryk er gode til prisen, (læs, de er billige) og igen pris og kvalitet hænger sammen også hos Lasertryk. Falsning er en by i Rusland, jeg har endnu ikke fået en pæn falset opgave. Beskæring er som reel også til 3 med en pil opad og deres offset er også lavet meget hurtigt, tryksagerne får ikke lov at tørre længe nok, så nok de kommer smidt sammen i papkasser så har de altså smittet af på hinanden, og det er ikke muligt at bruge ICC profiler. Konklusion, jeg bruger ikke selv Lasertryk til store seriøse ting, men kun til små markedsførings projekter med lavt budget.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:14
  Vi trykker også vores tryksager (hvis det altså er offset) på en Heidelberg SpeedMaster - så LaserTryk er ikke de eneste i DK der har sådan et dyr.... ) Vores digitaltryk bliver kørt på henholdsvis Xerox og Xeikon-udstyr.
Man skal så også lige huske på at det er ikke udstyret alene som er afgørende for hvor god tryksagen bliver i den sidste ende....

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:19
Entrepaneur - OK, jeg er godtnok ret overrasket over at læse at de ikke håndterer ICC-profiler.... Uden dem så er farvestyringen jo helt i skoven! Vi loader ikke kundens egen ICC-profil, men kører altid i Euroscale - Sålænge kunderne sørger for at deres tryksager er lavet i denne farveprofil, så hænger det fint sammen. Hvis vi først skulle til at kunne loade ICC-profiler for hvert job, så skulle vi også farvekalibrere flere gange om dagen.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:37

Jesper, jeg ved at de slet ikke er de eneste med sådan en maskine, men som du selv ved, så er det trods alt en lækker maskine.

Jeg har tidligere fået tryk flyers og små hæfter i et oplag på 15.000. Jeg har egentlig været meget tilfreds med dem, i forhold til pris, kvalitet etc. Jeg har ikke haft problemer med farver etc., selv om jeg brugte Euroscale ICC.

Men som vi alle ved, så vil der altid være nogen med gode og dårlige oplevelser hos samme leverandør.

Jeg får selv mine "vigtige" ting såsom visitkort, kurverter etc. tryk hos Makrs Kaastrup, som sidder hos la-familia. Han trykker bl.a. S-magazine og andre store modeblade i DK - så her er kvaliteten PRIMO, men det koster også lidt!
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:05
Som Jesper selv er inde på, så er det ikke altid udstyret der er afgørende for kvaliteten af tryksagen. Nu har jeg været AD''er & rentegner i 10 år de sidste 4 som freelancer med alle de store bureauer som kunder, og en ting jeg har lært, det er altså det er vigtigt at have en god tillid og kommunikation med sin leverandør af tryksager, ellers går det galt.

Jesper herinde fra virker som en reel og flink fyr, hvis jeg var dig ville jeg indhente et tilbud fra ham, så kan det godt være du får et tilbud fra Lasertryk eller lign. som er 1.500 kr. ja måske 5.000 kr. billigere, men overvej om det ikke er vær at betale for at vide din tryksag er i gode hænder og du som det første når tryksagen kommer hjem skal til at klage over 117 ting som resulterer i omtryk, så bliver din tid lige pludselig meget dyrebar.

Bare mine 50 cents....

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 10:37

To gode trykkerier i det jyske.

Konkurrencen er benhård blandt magasiner. Fordi vi allerede har for mange blade i forhold til befolkningsgrundlaget. Gennem de sidste 20 år har rigtig mange magasiner set dagens lys, er udkommet i 2-10 numre for derefter at dreje nøglen om med et massivt underskud.

Derfor er det vigtigste at have markedsundersøgelserne på plads fra starten. Konceptet skal være unikt, aftaler med annoncørerne skal være indgået og/eller man skal være 200% sikker på, at der er det nødvendige antal mennesker, som er villige til at give penge for bladet.

Fordi konkurrencen om læserne er så hård, er det fuldstændig hjernedødt at foreslå, at trykke et blad digitalt. Tryk-kvaliteten skal være i top, og det opnår man kun hos et ægte, gammeldags bogtrykkeri.

mvh. Bo Jensen
Butik Go''aften

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)