|
Jeg ved ikke om det er fordi jeg er blevet ældre, men alligevel, så tror jeg ikke at det har noget med sagen at gøre. |
DR2 præsentere årets eneste julekalender der er værd og se.
Debat
|
Jeg ved ikke om det er fordi jeg er blevet ældre, men alligevel, så tror jeg ikke at det har noget med sagen at gøre. |
|
DR2 præsentere årets eneste julekalender der er værd og se.
|
|
TV2 havde faktisk lavet en julekalender, men under optagelserne fandt de lige ud af at en af skuespillerne havde indkasseret en sexdom og det harmonerede ikke så godt med rar jul. Derfor blev de nødt til at sende noget gammel skrammel: |
|
Generelt enig Jesper - norsk eftersynkroniseret julekalender er bunden. Men de sidste par års julekalendre har jeg nu hygget mig meget fint med. Absalons hemmelighed og den med de nordiske guder var fine. Måske hænger det sammen med at jeg synes religion er afsindigt spændende og jeg synes ikke det gør noget at der er lidt mere indhold end et par revnede bukser og nogle nisser. Min datter er ikke helt gammel nok til at synes at TV er sjovt (undtaget reklamen for Garmin navigation og koncertoptagelser med De gyldne løver), men mine niecer synes for det første at Pyrus er sindsvagt sjov og Jul i Valhal var helt vildt god. De syntes så at Absalons Hemmelighed var for uhyggelig (de er 5 og 6 år gamle). Pyrus har jeg aldrig selv brudt mig om - og da jeg var lille brød jeg mig heller ikke om Julerup Færgeby, Hulet i Jorden (eller hvad den nu hed med Poul og Nulle). Jeg kan kun huske Jul på slottet, Nissebanden, Jul i gammelby som værende gode og de er blevet genudsendt til ugenkendelighed. Jeg forstår så ikke, hvorfor DR har valgt den dårligste løsning - for min skyld ville det have været bedre at genudsende en af de gode gamle, når de nu skal spare. TV2's med at der var en skuespiller der var dømt for noget grimt... tjah, jeg synes nok det er at overreagere. Børnene ville jeg tro var ligeglade, og det er vel trods alt dem det handler om? |
|
DR burde aldrig have valgt at sende en norsk eftersynkroniseret julekalender. Det er som sagt bunden. Jeg syntes dog det var helt fair at TV2 valgte at smide deres julekalender væk. Man kan altså ikke have en sexforbryder som hovedperson i en julekalender. Det duer bare ikke. |