Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM på Amino - Ja! Naturligvis!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
I en foregående tråd har en bruger publiceret en poll vedr. MLMAmino - Ja eller Nej.... ganske udmærket poll - ingen fejl på det...
 
MEN...
 
En af årsagerne til, at MLM (Network Marketing, som jeg foretrækker at beskrive forretningsformen) delen på Amino.dk måske ikke er så besøgt eller indlægsfyldt, kan skyldes, at man ikke kan diskutere ret mange linier - eller komme med forespørgsler eller betragtninger omkring branchen uden at blive sablet ned af "nok så kloge" folk udenfor branchen, som dybest set ikke har et begreb om hvad Network Marketing i praksis er. MLM forbindes desværre ofte for "udenforstående" med selskaber, som basalt set ikke efterlever og operere som Network Marketing nu engang er tiltænkt - og i sin kraft - fungere allerbedst.
 
Network Marketing er en stor iværksætter-kultur i Danmark, langt, langt større end "menig mand" er klar over - derfor skal det naturligvis også være en naturlig del af debatten på Amino.
 
Jeg er ikke affilieret med selskabet Forever Living (et af landets mest fremgangsrige og respekteret Network Marketing selskaber), men måske så du "Sådan ligger landet" på DR1 forrige Søndag, hvor DR bragte et fantastisk godt indslag fra en ganske almindelig hverdag for to Forever Living distributører; millionæren med kæmpe-forretning - og den nye iværksætter, som er igang med at skabe sin egen forretning, sin egen hverdag i en branche, som omsætter for svimlende beløb og på mange forskellige planer, beskæftigere i tusindetal af almindelige danskere... ganske som mange andre brancher.
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan godt være jeg spørger dumt, men hvorfor dælen opretter du en helt ny tråd bare for at fortælle det.
Hører indlægget ikke til under den debat du netop skriver dit indlæg til?
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja... det kan der selvfølgelig være noget om, Martin.... men netop sådan en forespørgsel er måske en af forklaringerne på det jeg indleder tråden med... ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du at et indlæg som det jeg kom med er med til at ødelægge MLM debatten?

I så fald synes jeg da dit indlæg i høj grad ødelægger den endnu mere, da det skaber rod i debatten.

Men nok om det.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

No offense, point taken ;-)

 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

 
Jeg har ikke specielt meget viden om Network Marketing, så jeg vil godt lige høre hvordan du afsætter dine produkter?
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Briian,

Du spørger hvordan jeg afsætter mine produkter.
 
Det forholder sig sådan at jeg helt bogstaveligt arbejder efter selve kernen i Network Marketing, "netværksmarkedsføring". 
Jeg har ikke et lager, som jeg sælger ud af hver måned - for igen at fylde lageret op - og fortsætte om igen i den efterfølgende måned.
 
Jeg deler vores historie og fuldstændig basic information om vores hovedprodukt.
 
Pågældende forholder sig objektivt til den information jeg deler - og opfordres til at evaluere produktet, gøre sine egne erfaringer.
Alene baseret i års erfaringer med produktet ved jeg at 9 ud af 10 har en effekt af produkt som følge af egen-evaluation. Hvorvidt pågældende så ønsker mere, afhænger af dennes behov eller interesse - men det kommer jeg tilbage til.
 
(Bemærk: vi har 90 dages fuld tilbagekøbsgaranti, en kunde kan evaluere produktet over 90 dage, lever det ikke op til dennes forventninger - kan kunden få pengene tilbage. Uden omkostning for mig som forhandler. No sweat. Jeg har direkte og indirekte været i forbindelse med flere tusinde kunder - og har endnu ikke haft brug for denne ordning. Men der er der - og en super garanti for kunder, som involvere sig i at evaluere. Netop sådan en garanti er helt unik for de fleste Network Marketing selskaber og findes ikke i andre brancher, eks. den lokale købmand eller helsekostforretning). 
 
Lad os sige X person - lad os endda for nemheds skyld kalde X for "Rikke".
 
Jeg deler basic info med Rikke, fortæller vores historie, introducere hende for vores hovedprodukt - som indgangsvinkel.
Rikke siger: "Ok, Lasse, jeg vil gerne evaluere produktet!" - hun henvises til en af følgende muligheder:
 
1. Rikke, gå online og bestil en kasse via min website (bestilling, ordrebehandling, logisitik gennem vores kontor og lager, IKKE mit kontor/lager)
 
2. Rikke, ring til vores kundeservice for bestilling, oplys mit forhandler ID (bestilling, ordrebehandling, logisitik gennem vores kontor og lager, IKKE mit kontor/lager)
 
eller
 
3. Rikke, få dit eget kundenummer/forhandlernummer - dermed køber du til indkøbspris - når du bestiller, så bliv registreret. Næste gang Rikke bestiller, enten online eller via kundeservice, oplyser hun sig eget nummer.
 
(Jeg kan også vælge at have x antal produkter hjemme, og således sælge direkte til Rikke - og dermed have en avance i forhold til indkøbspris - men det gør jeg ikke).
 
Følgende sker i relation til en af de handlinger hun foretager:
 
Bestiller Rikke online eller via kundeservice, registreres købet på mit forhandler ID. Når måneden er omme, gøres "regnestykket op"; afhængig af volume, får jeg en avance eller rabat udbetalt.
 
Vælger Rikke (og det er her jeg ligger 90% af min indsats) at få sit eget ID nummer, foretages bestilling således fremover i det nummer. Hendes ID nummer er linket sammen med mit; jeg er det man kalder hendes "sponsor".
 
Hvergang Rikke bestiller produkter i hendes ID, uanset hyppighed, så godtgøres en procentdel som en bonus til mig.
 
Fordelen ved at Rikke får sig eget nummer er, at hun først og fremmest handler til samme pris som alle andre - men endnu vigtigere FOR MIG: Jeg skaber et loyalitetsforhold; Rikke vil selvfølgelig benytte hendes ID, så hun køber til indkøbspris, fremfor at gå til en anden forhandler, som sælger hende produktet.
<

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var et rigtigt godt svar, Lasse!

Det minder for mig, lidt om en pyramide!
Og det skal ikke opfattes negativt, så længe produkterne er det vigtigste, så er det helt fint med mig...
 
Jeg synes det er spændende at høre om, men ikke noget jeg selv kommer til at arbejde med!
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Briian

Det er somend heller ikke tilfældigt at MLM minder om pyramidespil (eller rettere omvendt).
Pyramidespillene kan man betragte som det negative modstykke til MLM.
Dertil er der selvfølgelig nogle ligheder imellem disse to, men også nogle kritiske forskelle.
 
I virkeligheden er det ikke selve pyramide strukturen der definerer, om det er det ene eller det andet.
De kriterier der påviser at det er et MLM firma har Lasse somend redegjort meget flot for. Men for de fleste mennesker udefra, så kan det godt ligne et pyramidespil alligevel pga. deres ordrette fortolkning af dette.
 
Et pyramidespil minder faktisk mere om kædebreve (f.eks. de sms''er der er i omløb). Men igen er det ikke helt det samme. Med pyramidespil er der nemlig oftest store summer penge forbundet med det.

Håber det kan bruges.
 
Mvh.
 
James
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Briian,

Alletiders at du fandt mit svar fyldestgørende.
Forstår dit synspunkt, at du synes det minder dig om pyramidespil. Nu kunne det være skægt, hvis du vil definere pyramidespil for mig ;-)
 
Men nej, det er selvfølgelig ikke et pyramidespil. Det er ren forretning. Den niveau-inddelte bonus-afregning er såmænd ikke så meget anderledes end fortjenesten på de produkter du køber i din lokale Føtex: Kasse-ekspedienten, salgslederen, afdelingschefen, varehus-chefen, Dansk Supermarked, leverandøren - og producenten - har alle en direkte interesse i hver enkelt produkt der sælges. De aflønnes jo af den forskel i varens pris og det den koster helt fra bunden af hos producenten...  Med andre ord bliver varer i Føtex flyttet mange, mange gange gennem flere led før det ender hos slutbrugeren.
 
Forskellen er blot, at hos os er vejen for selve produktet ikke så lang fra producent til forbruger - idet der faktisk kun er et reelt led: Nemlig en distributør. Vores selskab producerer og leverer i samme flæng. Afregningen af bonus er så istedet bestemt af selve netværket af distributører.
 
Hvis ikke det var for først mig, siden Rikke - og Louise (iht. til tidligere eksempel) ville vi ikke nå ud til eks. Bettina.
Ganske som i Føtex: Hvis ikke der sidder en ekspedient ved kassen, som får arbejdstider af salgslederen, som blev ansat afdelingschefen, som sortere under varehuschefen, som står til ansvar for Dansk Supermarked, som køber produkter hos en leverandør som får det fra en producent - ja, så når det ikke ud til slutbrugeren... eller rettere, det gør det selvfølgelig, men en masse led bliver afregnet i denne proces.
 
Det må da om noget kaldes for NETVÆRK! -- eller en pyramide: i toppen har vi varehuschefen, der tjener mere end afdelingschefen, som får mere i løn end salgslederen, som er højere lønnet end kassedamen ;-) ... og Føtex er jo ikke et pyramidespil pr. definition, vel ;-)
 
Nu har jeg tilfældigvis en kone som er chef i Føtex - og det er bestemt ikke dem der knokler mest, der tjener mest. Man afregnes efter rang og overordnet ansvar.
 
Sådan er det tilgengæld ikke i Network Marketing - hovedreglen er, at den der laver mest, tjener mest. Tjener det han eller hun er værd ;-)
 
Lidt indviklet forklaring - men håber den giver mening.
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)