Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tale til tekst (Android APP)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej

Hvilken APP skal jeg vælge hvis jeg skal bruge det bedste "tale til tekst" software. Hvis det overhovedet virker godt lige nu? Det kunne være fedt med en tap button på ens mobil, også når man snakkede, optog den både en lydfil, og bagefter konverterede det til tekst, og smed det over på eksempelvis FTP eller Dropbox.

Jeg har kigget på Cogi, men jeg kan ikke komme til at registrere en bruger. Så det må de selv om :( Så har jeg kigget på Skyro Voice Recorder. Men det kan heller ikke det som jeg gerne vil.

Er der nogle med noget viden på dette område?

De bedste hilsner

Michael Bay Sørensen

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Tilmeldt 1. Jun 15
Indlæg ialt: 58
Fra  Lindahl Robotics Skrevet kl. 22:34

Hej Michael

Nu skriver du ikke om det skal være på dansk eller engelsk. På engelsk er man noget længere med tale til tekst. Jeg regner dog med du mener på dansk. Hvis det var engelsk er der jo SIRI på en Iphone -  hvis du bruger sådan en. Min mor er tale læse pædagog og har hjulpet ordblinde. Hun har brugt programmet Dictus, som skulle være det førende på dansk. Du kan selv google dem. Så vidt jeg ved har de dog kun en løsning til computeren og ikke til mobilen. 

Du skal også vide at du ikke bare kan snakke normalt når man laver tale til tekst. Man skal som regel holde nogle pauser mellem hvert ord. Desuden kræver det noget cpu kraft at gøre, men med små sms beskeder kan en telefon nok godt klare det. De gode af disse tale til tekst programmer lærer efterhånden hvordan man taler og bliver derfor bedre til det. 

Bare lidt info. Håber du kan bruge det.

Mvh

Tytteboevsen

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 00:06

Hej

Jeg glemte helt at skrive. At det var vigtigt det var til Android telefoner, og ja, som sagt, til telefoner. Det skal være på dansk.
Hvis ikke det kan lade sig gøre, med "tale til tekst" vil det være fint hvis der var en app der kunne optage beskeder (lyd optagelser) også automatisk overførsel via. owncloud/dropbox osv.

Det var mere hvis der var nogle apps der kunne gøre det sådan nogenlunde.

Skal bruge det til når min kollega er ude i "marken" - han har tit noget info der hurtig skal videresendes, og her er det langt nemmere at gøre det via. lydoptagelser, også direkte ind i dropbox. Nogle gange kan det være hurtigere end et telefon opkald. 

Også var det jeg tænkte at i samme snuptag, kunne det være fedt hvis det samtidigt kunne overføres til tekst.

Tytteboevsen:

Hej Michael

Nu skriver du ikke om det skal være på dansk eller engelsk. På engelsk er man noget længere med tale til tekst. Jeg regner dog med du mener på dansk. Hvis det var engelsk er der jo SIRI på en Iphone -  hvis du bruger sådan en. Min mor er tale læse pædagog og har hjulpet ordblinde. Hun har brugt programmet Dictus, som skulle være det førende på dansk. Du kan selv google dem. Så vidt jeg ved har de dog kun en løsning til computeren og ikke til mobilen. 

Du skal også vide at du ikke bare kan snakke normalt når man laver tale til tekst. Man skal som regel holde nogle pauser mellem hvert ord. Desuden kræver det noget cpu kraft at gøre, men med små sms beskeder kan en telefon nok godt klare det. De gode af disse tale til tekst programmer lærer efterhånden hvordan man taler og bliver derfor bedre til det. 

Bare lidt info. Håber du kan bruge det.

Mvh

Tytteboevsen

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)