Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til eBog - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej AminoVenner.

Jeg har på det sidste læst et par tråde om udgivelse af e-bøger. Jeg har prøvet at søge på emnet herinde, men jeg kan ikke finde de nævnte tråde - så jeg er lidt på r*ven og prøver nu at oprette en ny tråd om emnet.

Som nogen af jer nok ved så arbejder jeg som Panoramafotograf med 360 grader panoramabilleder og interaktive rundture. Det er et nicheområde, men på verdensplan er det stadig en stigende branche. Jeg er medlem af div. fora hvor vi har det med at hjælpe hinanden så vi kan udvikle vores kompetencer og dette medie.

Mange af de tråde der bliver oprettet på div. fora handler tit om de samme ting. Ofte er det tråde fra nybegyndere i branchen der spørger om de mest basale ting - såsom "hvilket udstyr skal jeg vælge", "hvilke software er bedst", "hvordan bearbejder jeg billederne", "hvilke muligheder har jeg for at lave interaktive rundture" etc etc.

Mange af disse spørgsmål er allerede besvaret på div. fora, men som nybegynder er det utrolig svært at finde rundt i alle spørgsmålene - og svarene. Man finder tit sig selv bruge adskillige timer hver dag for at finde rundt i junglen. For det er virkelig en jungle med ufatteligt mange muligheder - og stor sandsynlighed for at træffe de rigtige valg.

Jeg overvejer derfor at starte et projekt hvor jeg samler en masse nyttig viden i en eBog - som nybegynderne i branchen kan købe. Fordelen er at de ét sted får et samlet overblik over hvad der skal til for at starte i min branche. De får den historiske udvikling i mediet, ideer til hvilke udstyr der er bedst, hvordan de skal vælge softwaren bag, hvordan de bearbejder billederne der skal til etc. etc.

Værdien for kunderne er at de vil få hjælp til at vælge det korrekte udstyr, og deres indlæringskurve vil falde væsentligt.

Med denne tråd leder jeg efter inspiration - og gåde råd - til hvordan jeg kommer videre med mit projekt.

Jeg kan huske at der på et tidspunt var en her på Amino der fortalte at han havde fået kontakt til en "Ghotswriter" der skrev en eBog for ham. Læser du denne tråd må du meget gerne kontakte mig - jeg vil meget gerne vide mere om hvor du fandt denne "ghostwriter"??.

Jeg kan også huske at et Amino-medlem på et tidspunkt tilbød et samarbejde med folk der havde viden om specifikke områder. Ideen var så at personen kunne skrive nogle tekster om emnet, som han så ville gøre tilgængelig online. Indtægten skulle så komme fra div. reklamer. Hvem var det der kom med dette tilbud? Læser du denne tråd - så hører jeg meget gerne fra dig! Det kunne være et interessant alternativ til en bog.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre - fx. med gode råd til hvordan sådan en process foregår, hvad jeg skal være opmærksom på, hvilke problemer jeg måske løber ind i etc., så hører jeg meget gerne fra Jer.

Hilsen Morten

Tilmeldt 27. Nov 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 20:27

Jeg har læst den tråd du snakker om med ham der har haft en indisk ghostwriter indover til at skrive e-bogen, men jeg kan ikke selv finde tråden igen. Dog er jeg sikker på at det er Jean-Michel som ejer flg. website, prøv at tjekke om det ikke skulle være ham:

http://www.e-hundetraening.com/

Jeg søger selv oplysninger omkring udformning af e-bog. Jeg har skrevet en børnebog som jeg vil udgive på eget forlag (som jeg netop har oprettet) men udover at den skal sælges i ren fysisk og trykt form hos boghandlen samt egen hjemmeside/webshop, så vil jeg også lave den som e-bog der  kan downloades... Jeg opretter en tråd i nær fremtid, da jeg også har andre spørgsmål i forbindelse med det at udgive en bog, men så kan vi lige holde hinanden ajour med de oplysninger vi får indhentet eller bliver beriget med:-)

Kh,

Malene

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:15

Hejsa

Jo det er vist rigtig nok mig du søger. Smile

Den anden du søger er vist Anders Saugstrup.

Med venlig hilsen

Jean

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:22

Jeg fik også ideen til en ebog da jeg havde læst på diverse forums, hvor det at starte en webshop virkelig var noget som ofte blev tilspurgt...

Det mundede i en masse research fra min side, og jeg gik i krig med ebogen... Jeg har selv stået for det hele, og haft et par "konsulenter" til at læse den igennem og nu udgivet på eget website...

Så jeg synes da bare du skal komme i gang, indsaml en masse informationer om emnet og sæt dig ned og gå i krig... mit projekt tog så 3 - 4 måneder, men det behøver dit jo ikke, hvis du kan afsætte mere tid....

Ghostwriter, kan det bruges til sådan et specifikt emne ?!

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 10:27

Hej Brian,

Selve e-bogen du har lavet, hvordan er den udformet? Downloader man den som almindelig pdf, for så kan jeg i realiteten bare bruge den pdf jeg alligevel skal sende til trykkeriet til den trykte udgave?

Hvordan sikrer du dig at kunden der køber ikke "piratkopierer" den i 100 andre eksemplarer. Kan man i webshop implentere en begræsning til download til skærm samt én udskrivning?

Kh,

Malene

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:54

piratkopiering sker jo desværre nok overalt..  der må jeg stole på folks moral...

Man kunne lave en direkte online udgave, hvor den ikke bliver hentet ned... men de løsninger koster en del penge at lave, eller det kan de i hvert fald gøre.. det havde jeg overvejet, men så skulle jeg sælge mindst 20 ebøger inden de var tjent hjem...

Jeg bruger noget der hedder e-junkie.com til at styre min "webshop"... der har jeg ebogen liggende som pdf, og de sørger for at sende den ud, når betalingen sker... Det sker igennem et link, hvor man kan hente bogen... det kan de gøre 2 gange og det skal gøres inden 120 timer fra betalingen... (den frist kan jeg selv bestemme)...

Så ja, du kan godt bruge den samme pdf som du sender til trykkeriet...

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 10:49

Ok, tak

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:16

Til udgivelse af eBøger så er det værd at tage et kig på http://www.desktopauthor.com/ 

Det er et program decideret udviklet til at lave ebøger. Man har flere valgmuligheder. Man kan downloade bogen, se den online. Som "administrator" kan du også vælge at beskytte den med password, ligesom man kan lave en "selvdestruktionsfeature", så den destrueres efter fx 20 min.

Der er utrolig mange muligheder - selvfølgelig er det også muligt at printe bogen ud hvis man vil give læserne den mulighed.

Jeg står gerne til rådighed hvis I har specifikke spørgsmål (har en udgave af softwaren)

Hilsen Morten

Tilmeldt 27. Nov 07
Skrevet kl. 23:36

Super fedt Morten,

nu kiggede jeg bare hurtigt på siden, skal lige have sat mig ned og nærlæst den:-) Har du købt selve softwaren eller har du hurtigt kigget på "the free version". Har du prøvet nogle featurene af i praksis? Og ved du om den fungerer med dansk webshop hvor betalingssystem er integreret, så at der selv var noget betalingssystem i deres "pakke". Jeg er totalt PC mongol, så jeg vil gerne trække på din ekspertise når jeg indenfor den næste måned skal have lagt en e-bog ind, hvis du så kan vejlede mig lidt:-) Det ser jo en del mere professionelt ud end hvis man bare lægger en almindelig pdf ind. Skal også have sat en print begrænsning på, som jeg har hørt skulle være muligt. Har programmet også en feature der blokerer for videresendelse af e-bogen til andre computere?

Kh,

Malene

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 23:54

Jeg surfede lidt rundt forleden og fand et rigtig interessant koncept for alle dem der går rundt med en lille forfatter i maven. I kan læse om Books on Demand her http://www.saxo.com/page/bod 

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)