Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mtil Told og skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jun 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i 2012 åbnet en virksomhed med en god ven det går ikke som vi har planlagt og da 2013 går på held må vi indse at vi har gabt over mere end vi kan tygge af.
Jeg har brugt hele min opsparing og vi stoppe men min ven vil fortsætte, men da vi ikke har flere lånemuligheder må vi stoppe, dette ødelægger desværre også venskabet.
Jeg får en psykisk nedtur efterfølgende og har i en periode ikke styr på afviklingen af forretningen, hvilket betyder at regnskaber og andet vedr. firmaet som er opbevaret hos et firma bliver smidt ud da vi ikke betaler lejen for rummet.
Nu har jeg så modtaget et brev for Skat hvori de gerne vil se mit regnskab for 12 og 13, og det her jeg ikke, hvad kan jeg gøre?? Jeg håber enormt på at nogen herinde kan hjælpe mig da jeg ikke aner mine levende råd.

Mvh

Fortvivlet ivæksætter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50

det lyder som et I/S I har drevet - og så har I givet samme problem, da I jo har fælles regnskab. Du er nødt til at få fat i skat og tale med dem om det, men det er klart op ad bakke, ikke at ha regnskab for 2 år - for jer begge - og der er ikke hjælp at hente andre steder, end søgen efter at efterkonstruere via bankkonti og andet - for ellers kan skat selv sætte et resultat, og det bliver næppe et minus. 

I er i samme båd hvis det er et I/S som jeg formoder, så venskab eller ikke venskab, I må finde sammen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jberge:
og det her jeg ikke, hvad kan jeg gøre??

Der er jo ikke andet at gøre end at tage tyren ved hornene og indlede en dialog med SKAT om problemet med jeres regnskab. Hvis du slet ikke har noget regnskabsmateriale eller du ikke kan reetablere dette på baggrund af eksempelvis bankindbetalinger mv. så er du i princippet overladt til SKAT's nåde.

Først og fremmest dels muligheden for en bøde for ikke at have styr på dit regnskabsmateriale. Vel typsk en 3.000 - 6.000 kr.

Den største udfordring er at i og med at du ikke har noget regnskabsmateriale så giver du mulighed for at SKAT kan bruge reglerne om skøn når de skal fastsætte din indkomst. Der ser SKAT blandt andet på hvad du skal tjene for at kunne overleve, hvad der er normal indtjening i jeres branche mv. Selv om SKAT skal kunne begrunde deres skøn - så er det pludselig dig der skal modbevise at de tager fejl. Det er svært hvis du ikke har nogle objektive beviser. 

Det koster tid og ofte penge at genskabe sit regnskab på baggrund af  eksempelvis bankudtog. Og selv om I kan få de gamle kontoudtog så risikerer I at SKAT kan tage synspunktet at en del af omsætningen er kørt via kassen. 

Hvis jeg var i dine sko ville jeg tagge en dialog med SKAT om situationen indledningsvis. Prøve at vurdere hvad deres reaktion vil være og ikke mindst hvad de evt. vil ansætte indkomsten til. Det vil jeg holde op imod hvad det vil koste i tid og penge at forsøge at genskabe det korrekte regnskab - velvidende at SKAT ikke behøver at godtage dette.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)