Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting leverandør

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Går og overvejer at tilbyde hosting til nogle kunder, og ville lige høre om I har nogle gode råd og ideer?

Hvilke løsninger bruger I?

Findes der nogle gode reseller aftaler?

(kender 123hotel.dk - som tilbyder en meget god service. Men den er også meget dyr. For dyr for mange af kunderne.)

Ser dog gerne forslag på knapt så billige løsninger, hvis der eksempelvis er tale om en serverløsning, hvor jeg kan have mange webhotel kunder uden at betale pr. kunde. Men så skal kvaliteten også være i orden. Ikke noget med servere stablet under sengen derhjemme :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:01

Hej Kjaerbo(fornavn?)

Vi har et par webbureauer som sælger hosting til sine kunder igennem os, de giver 50kr om måneden per kunde for et webhotel der er dimensioneret sådan at det passer til de fleste kunder, men der er da også mulighed for at købe en server eller en virtuel server(billigst) hvor du selv opsætter / får opsat et administrations interface som giver dig adgang til at oprette dine kunder, her betaler du så kun for selve serveren og den trafik du benytter. Dette kan uden tvivl betale sig da der ofte ved selv en lille mængde kunder er stordriftsfordele at hente.

Jeg kan tilbyde dig en billig vServer løsning med hurtigt levering (da vi lige har udvidet og derfor har 32 ubrugte af slagsen "på lager"), og faciliteterne er skam iorden som du evt kan læse dig til på vores hjemmeside(specialhosting.dk)

Men jeg skal bruge lidt flere detaljer før jeg kan give dig et konkret tilbud, hvor mange kunder skal du have plads til, vil du selv sætte det op, skal du have kontrol panel på eller kan du leve med at du skal ringe når du skal bruge plads til en kunde, osv. Hvis det har interesse kan du evt. give mig et kald eller en mail, kontakt info står også på hjemmesiden :)

Mvh

Mikkel Christensen 

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:02

Vi benytter Activewebs herinde fra amino til noget i den stil du ønsker.

Vi har købt en server hos dem, fået den sat op og kan så 100% styre hvor mange kunder mm vi vil have på serveren, eller om vi udelukkende vil bruge den til vores egne projekter eller til udviklingsmiljøer.

Vi er yderst tilfredse med activewebs

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 11:05

Hej,

Jeg har brugt www.fuzion.dk her giver du omkring 300 om mdr.incl moms for en pakke med 10 konti i en reseller aftale. De har også mulighed for at du sætter din egen server op hos dem kender ikke lige priserne på dette men de er flinke at snakke med så du kan jo ringe og høre. Et andet firma som jeg ikke har personlige erfaringer med men som har nogle rigtig interessante løsninger er http://www.fab-it.dk/ jeg mener du her er nede i omkring 2500 om mdr for en lejet server som altså er din helt egen men hostet hos dem. og prisen er incl software osv. Der kan udbygges med f.eks. MSSQL for overkommelige priser på lejebasis.

Jeg har efterhånden droppet hosting igen da jeg har valgt at fokusere lidt i stedet for som i starten at sprede mig ud over det hele af frygt for at gå glip af et par kroner i kassen ;o). Men jeg har stadig nogle hosting kunder men her er det kunder som alligevel er på et niveau hvor de ikke selv kan drage fordel af det muligheder der ligger i at kunne administrer det hele selv. Dem har jeg nu samlet på et par erhvervshoteller hos Surftown. Det kalder jeg for shared hosting og de kunder får ikke selv adgang til kontrolpanel mm. Til gængæld kan jeg have 30 domæner til kun 249 om mdr de kunder der kun har brug for DNS kontrol klarer jeg på et privat webhotel som er endnu billigere.

Held og lykke med det.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 11:18

Hej,

Jeg har som Martin Tygsen (Venio ApS) også en løsning hos ActiveWebs.dk, som primært er til egne projekter og for at sikre kvalitet for mine egne websites. Der er dog en del overskudskapacitet, som jeg lejer ud til andre virksomheder for at få dækket nogle af udgifterne til serveren, se evt. www.findme.dk.

Var det en idé at samarbejde med en hostingleverandør indtil du har kunder nok til at det kan svare sig at købe egen løsning? Hostingbranchen er meget presset på pris, og det er svært at tilbyde meget mere end dine konkurrenter. Jeg sælger primært kun til eksisterende kunder, venner og firmaer, som ønsker høj kvalitet og god service.

Med venlig hilsen,
Martin E. Jensen

www.mejensen.dk - meJensen Reklame ApS,
www.findme.dk - webhosting i høj kvalitet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:20

Jeg har efterhånden haft webhoteller og servere ved mange forskellige hostingsfirmaer og tre råd fra mig:

• NEDE TID MÅ IKKE FINDE STED
  • Brugerne skal kunne tilføje ubegrænsede domæner, emails og subdomæner - Uden merpris! Det trækker kunder til, især den med domæner!
  • Supporten skal selvfølgelig være tiptop, helst svar inden for et par timer - Så ville det være super.
Held og lykke med projektet Wink Husk, at når du har valgt hvad dit produkt er, så hold fokus og vent på de rette kunder kommer forbi.
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:41

Vi har vores servere stående hos Netgroup og er meget glade for dem. Servicen er helt i orden og de har nogle meget rimelige priser på køb af hardware.
De er bestemt ikke de billigste når det kommer til den månedlige pris for hosting af en server, men hvis man som os har en managed hosting solution hos hvor de tager ansvaret for serverens drift, så sover man selv godt om natten... de tager altid telefonen når vi ringer til dem og der er altid en tekniker et sted i huset som kan hjælpe en. De er gode til at meddele evt. nedetid grundet opdateringer/vedligeholdelse (som altid udføres om natten) og 

Hvis en serverløsning er for meget, kan jeg anbefale ScanNet. De er heller ikke just de billigste, men igen - de svarer på telefonerne og der er en tekniker som kan hjælpe. De har nogle okay resellerløsninger også, desværre er deres faktureringssystem/bogholderi irriterende. Der er alt for ofte fejl i regninger, så man skal til at bruge tid på at ringe eller skrive til dem. Kvaliteten af deres service fejler dog ikke noget.

Kender ikke kvaliteten af fab:it, men stod for noget tid siden og skulle bruge et ganske simpelt webhotel og sendte i den forbindelse en mail til dem med nogle spørgsmål. Jeg fik et autoreply tilbage hvor der stod at de ville svare indenfor 24 timer. Først og fremmest så er 24 timer i min verden slet ikke service nok og dertil så svarede de aldrig... (det skal dog siges at der var oplyst et telefonnummer hvor man kunne kontakte dem hvis sagen var akut).

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:34
Tak til Martin for de pæne ord :)

Som du selv er inde på, så er løsninge nok enten adgang til et delt hostingmiljø via en reselleraftale, eller at leje en serverløsning hvor du har mulighed for at oprette de ønskede webhoteller på.
Førstnævnte er som regel billigst hvis mængden af sider er små, mens den anden løsning godt kan blive billigst ved større mængder - det afhænger dog af hvilket prisleje man søger i, så vidt jeg har set findes der ufatteligt billige resellerløsninger hvis man er villig til at gå til udlandet.
Ud over prisen, så er der som regel også en stor fleksibilitet at hente når det er din egen server. Når det er din egen server skal der jo ikke tages hensyn til andre kunder, og serveren kan derfor som regel sættes op helt efter dine ønsker hvad angår backup rutiner samt specielle indstillinger og komponenter.

Måden behov som dit typisk takles på ved serverleje, er at serveren leveres med et kontrolpanel som du kan administrere domæner, mail, databaser osv. via, mens udbyderen så tager sig af at opdatere serverens software samt foretage backup. På den måde er det for dig på mange måder som ved en reselleraftale (da du ikke skal bekymre dig om at vedligeholde serveren), men du har fortsat den store fleksibilitet egen server giver.
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 15:32

Takker for alle indlæg. Har kigget alle disse hjemmesider igennem, og nogle google fandt til mig. Og hold da op for en bunke oplysninger man skal forholde sig til :-)

Jeg tror jeg vil forsøge at finde ud af helt præcis hvad jeg ønsker at have adgang til. Og så indhente konkrete tilbud i stedet for. Så I hører fra mig.

Venligst

Hans

Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:38
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)