Har oprettet et firma den 15 maj som er enmandsvirksomhed, hvorefter jeg har snakket med Skat for at høre hvordan jeg skulle forholde mig til hvad/hvornår jeg skulle skrive noget på min forskudsopgørelse. De oplyste mig om at jeg ikke skulle gøre noget før nov./dec. Når de udsendt forskudtopgørelser igen. Er alligevel kommet i tvivl om noget (: Det jeg skal skrive på forskudsopgørelse i nov./Dec. Er vel forventet over/underskud i 2016 ikke ? Det over/underskud jeg får i år skal vel skrives på min selvangivelse for 2015 i marts/maj ( eller hvornår det er vi udfylder dem ) Er det korrekt forstået ? |
endnu et enten tosset eller misforstået spørgsmål/svar fra skat. Du KAN som godt vente til årsopgørelsen her første år, men så får du jo ikke betalt skat løbende og det er kravet (pudsigt nok fra skat som svarer forkert her) Man skal faktisk forskudsregistrere og når du har startet 2015 så skal dit forventede overskud i 2015 forskud, og der skal de gi dig udvidet forskudsskema (og ved årsskifte udvidet årsopgørelse)
Du kan godt nøjes med et mindre beløb til at starte med og så ændre forskud opad efterhånden som det bliver mere klart for dig, hvad du ender mod
vh John Hannover