Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brandslukker til pc

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har engang hørt om en "brandslukker" til pcén. En lille beholder med kulsyre der udløses ved høj temp.

Skal monteres inde i pcén.......Så den virker pr. automatik.

Nogle der kender til sådan en størrelse og hvor man kan finde den
Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 22:26
mente , at www.fire-eater.dk havde en.....Men synes ikke at kunne finde en!

Nå men bortset fra det. Hvad synes i så om ideen?
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:38

Jeg synes at ideen lyder sjov. Man kan blive helt beruset af at tænke på det (ok, den var dårlig, men den måtte ud).

Skal den have en virkning skal det vel være en væsentlig mængde og det aktuelle rum, hvor det anvendes, skal vel også være lukket, så kulsyren ikke bare forsvinder ud i luften. Så jeg har lige lidt vanskeligheder med at se den praktisk i en PC, da den jo ikke er lufttæt indeni. Det samme må gælde en server.

Men hvis det kan lade sig at gøre (den skal nok lige undersøges lidt mere) synes jeg at det er smart.

Hilsen fra Jakob

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:40
Jeg er ikke sikker jeg ville være helt tryg ved at have en "kulsyrepistol" monteret i mine PCs - men det er nok mest fordi jeg ikke helt ved hvad der kunne ske hvis det går galt. Hvordan vil interne komponenter reagere på den slags?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:54
Så vidt jeg ved er den eneste sikre fremgangsmåde ved IT udstyr at fjerne ilten, så ilden dør ud. Skumslukker, syre og alt andet hvad der kan flyde, lyder som en dødsdom for IT udstyr synes jeg.
Det er dog ikke fordi jeg har nogen speciel indgangsvinkel til brandslukning.

I server miljøer benyttes som regel automatiserede systemer, eller alternativt udstyrer man faciliteterne med CO2 slukkere i stedet for de traditionelle skumslukkere.
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:54
Hehe fuldstændig samme tanke her - hvad skal man så have installeret for at undgå unødig
kulsyre i sin pc - Om ikke andet ville en cola esens patron ved siden af jo ikke være så fjollet.
;) spøg til side -
lyder sjovt og spændende - især da hvis det virker og pålideligt.
Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 22:56

Skønt med hurtig respons :-)

Mængden af kulsyren vil kun blive tilpasset størrelsen på selve pcén. Dvs at kulsyren når den bliver aktiveret kvæler alt ilten inde i kabinettet, og derved går ilden ud.
Hardwaren bliver ikke beskadiget på nogenmåde. Største risiko er dog, at mængden af kulsyre er så stor at temp. falder til under 0 C. Dette er selvfølgelig noget jeg skal tage højde for så vi ikke for frosne computere :-)

Dog skal man passe på med ikke at skabe falsk tryghed da det KUN er selv computeren der er beskyttet.
Det er faktisk brugt i serverrum hvor hele rummet bliver iltfri....Ønsk ikke at være til stede der :-)

Det betyder intet, at kabinettet ikke er tæt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:58
Er kulsyren i luftform?
Tilmeldt 7. Aug 05
Skrevet kl. 23:01

Sune> bare så vi ikke snakker for hinanden. Kulsyre = CO2

Men du har HELT RET det er det eneste der virker.

Min indgangsvinkel vil være til både private og små virksomheder. Selve produktet skal være til, at overse at betale.

Den sikre 100% hvis din pc begynder at brænde. Men hvis hele rummet brænder vil den kun i få tilfælde redde din computer.

Til Mikkel> Ja den er, under tryk
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:01
Det afslører vel hvor lidt jeg kender til fysik og kemi - når jeg hører ordet syre tænker jeg straks på noget flydende, som om det bare var en masse vand der blev frigivet og faldt ned over komponenterne ;)
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)