Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence! Førstepræmien er MIG!

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at lave et regneark til at regne det hele ud. Jeg stoler ikke (især ikke efter denne debat) på automatiske programmer, der blot tager nogle tal og spytter nogle nye tal ud. Derfor vil jeg forstå, hvad der sker omme bag gardinerne.

I mit første forsøg på at lave et regneark mangler jeg lidt grundlæggende forståelse:

* hvad betyder "skatteværdi af fradrag", og hvordan beregnes dette?

* Bundskatten beregnes af hele indkomsten før ambi og fradrag?

* Hvad er mellemskatten for en størrelse?

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan dog lige tilføje, at jeg har foretaget beregningerne i to uafhængige programmer.

"Skatteværdi af fradrag" - den fradragsværdi den pågældende udgift har. Er det en driftsomkostning vil den således have en fradragsværdi på op mod 63%, da den direkte modregnes i grundlaget for personlig indkomst (topskat + AM). Er udgiften således på 10.000 er fradragsværdien på 6300,-

"Bundskat" - Nej, indkomsten gøres først og fremmest op efter de tilladte fradrag. Herefter beregnes AM-bidraget, og efterfølgende skatterne. Skatterne beregnes af indkomsten efter betaling af AM-bidraget.

Mellemskatten er på 6% og udgør for 2007 kr. 272.600. Dvs. at du skal betale mellemskat ved en indkomst på over kr. 272.600 (efter betaling af AM). Grundlaget for mellemskat beregnes som personlig indkomst + positiv kapitalindkomst.

Mvh. Karsten

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)