Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når man rammer muren?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nicholas.

Jeg syntes det er modigt at stå frem som den lidt ''forvirrede sjæl'' netop på et forum
der omhandler iværksætteri. Jeg vil prøve at være lige så modig som dig og kan alt for godt nikke genkendene til nogle af de ting du siger.

Alt for mange jern i ilden uden egentlig at komme nogle vejne- alt for mange ideer - jeg går igang og bliver 3/4 færdig med mit projekt inden jeg falder over nye og sjove ideer. Jeg bliver klogere og klogere og mere erfaren jo mere jeg laver og med det jeg laver - samtidigt med at jeg absolut ikke bliver klog på eller mere erfaren på markedsføring, købmandskab og alt det, som faktisk kan lede til begyndende iværksætteri.

Jeg syntes egentlig at alle svar er her på debatten. Ja for ''vi'' som er lidt rodet kender jo egentlig godt svaret (som oftes) men har lige brug for at få endnu et spark.
Det svar jeg har givet mig selv når ikke jeg undskylder mig selv er :
FOKUS, DICIPLIN, AT TURDE og AT GIDE.

croll,tommy og jakobN er inde på værktøjer der kan være med til at give os og hjælpe os med FOKUS.
Martings svar underbygger (for mig at se) AT TURDE (give afkald på dit sikkerhedsnet).
Elena er inde på at enten/eller - jeg tror godt man kan blive en god iværksætter trods mangel på mine 4 overskrifter. MEN det kræves hårdt arbejde (med sig selv) og her fortolker jeg Elenas budskab mere som AT GIDE.

Så er der DICIPLINEN (over for dig selv) ja - det er nok den vigtigste faktorer (som jeg ser og har det) - har du Diciplin - vil du også kunne lære at rette fokus. Ideerne fejler jo ikke noget - så er de 2 ting på plads ja så TØR du også. Er du så igang og der er styr på sagerne så GIDER du også.

Der er naturligvis mange måde at tage fat på - Martin mener at man bør kvitte sikkerheden og komme igang - det skaber energi osv. Nogle ville mene værktøjer til hjælp som fokus. Ja og så er der mig selv der mener DICIPLIN. Alle tingene hører nok nøje sammen på en eller anden måde og det handler om for dig, at finde den rigtige løsning og indgangsvinkel - første skridt er jo at være ærlig over for sig selv - du er jo godt på vej når du nu er så modig at stille op på et forum med dit problem. Og så kan det jo være at du må erkende at vejen er alt for lang og slet ikke dig - for lige at runde af med ELENA igen - måske er vi bare nogle, som ikke er skabt til iværksætteri Måske - måske ikke !!! 
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 06:19

God morgen drenge og piger

Tak for indsparkene. Når mine elever kommer til mig med spørgsmål til deres opgaver plejer jeg at tvinge dem til at læse spørgsmålet højt for mig. 9 ud af 10 gange finder de derved selv løsningen. Enten fordi de så selv med det samme kan se problemet eller fordi deikke har læst opgaven godt nok og derved ikke har forstået opgaven. Man kan sige at jeg gjorde det samme mod mig selv. jeg tvang mig til at formulere mit problem. Det gav overblik og jeg forstod opgaveformuleringen igen.
Der er klart for mange jern i ilden og min tid bliver ikke udnyttet.
En detaljeret planlægninng af tid som det foreslåes er løsningen set m,ed mine øjne.

og Elena hun læste ikke med, hun er bare smuk.
Nicholas
Nicholas Jensen
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 08:01
årh lucky lady så!!  
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 08:48

Som jeg ser det er det vel nærmest mig der er heldig, men det er vel øjnene der ser der afgør det . Nå ikke mere om min frue i denne omgang.

Jeg har tæmkt meget over den der med at kvitte jobbet for så at blive presset for alvor. Nu var den oprindelige ide at lave undervisningsmaterialer til folkeskolen og de første år på de gymnasielle uddannelser. En del af filosofien er at inspirationen til disse materialer skal komme fra eleverne selv. Jeg tror at en af grundene til der er så meget dårligt uv-materiale skyldes at dem der laver det ikke har kopntakt til skolerne og især børnene mere. den fejl vil jeg meget nødigt begå.

Jeg takker atter alle for indsparkene, det hjalp meget til at få fokus. Disciplin, nosser og vilje har jeg, men fokus var røget, det er nu på plads.

Nicholas Jensen
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:39

Hejsa,

Jeg synes at det altsammen lyder meget bekendt...

Jeg har efterhånden hørt fra mange, at hvis bare de kvittede jobbet, så kunne de både det ene og det andet. Men alligevel bliver de i det job som ifølge dem selv forhindrer deres succes.

Jeg tror at det er helt naturligt når man har familie, hus, bil og alt muligt andet som betyder faste udgifter for en vis sum penge hver måned. Selvom man selv kan leve af pasta med ketchup i meget lang tid, så er det ikke sikkert at man vil byde sin familie det. Så det er helt klart noget man skal være HELT enig med familien om, når man kvitter jobbet for at blive selvstændig.

Og så er der min egen tommelfingerregel vedr. hvor hurtigt man kan leve af sit projekt. Tag den tid du selv tror at det vil tage dig at oparbejde en omsætning du kan leve af, og gang den så med pi (3,14). Altså, tror du at det vil tage dig to måneder at gå fra 0 kr. i omsætning til en omsætning du kan leve af, så ender det med min tommefingerregel at tage ca. seks måneder. Det er ikke et problem hvis man blot har det med i sine budgetter.

Og når man så har taget springet, så er det som andre også har skrevet, vigtigt at holde fokus. Man kan kun sælge de produkter man har gjort færdige. At have 10 ufærdige projekter i skuffen betaler ingen regninger.

Blot mit input

mvh Carsten
Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 14:41

Hej Carsten

Tak for inputtet. Når jeg er klar, tager jeg springet fuldt ud, men det er ikke der jeg er lige nu. Nu kører jeg med på frihjul. udvikler mine produkter osv. Jeg forbereder mig. det skader ikke at være godt forberedt. Men man skal naturligvis ikke forberede sig så længe at man aldrig får det gjort.

Hygge
Nicholas
Nicholas Jensen
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)