Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NRGi binder forbrugernes penge

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

NRGi binder forbrugernes penge

140.000 østjyske elkunder skal have penge tilbage fra NRGi, men en del af dem skal bruges i en internetbutik.

300 kroner i form af et gavekort til internetbutikken Wupti.com.

Det er en del af løsningen, når 140.000 elkunder i Østjylland i begyndelsen af det nye år skal have penge tilbage fra NRGi.

Godt 900 kroner skal en gennemsnitsfamilie have tilbage, men de 300 kroner er altså bundet i gavekortet, der skal bruges til energivenlige produkter på internettet, skriver Jyllands-Posten.

Det er problematisk, mener Forbrugerrådet.

- Det kan ikke være rimeligt, at kunderne tvinges til at handle i en bestemt butik. Beløbet bør tilbagebetales kontant. Men det ville være bedre, hvis NRGi sørgede for kun at opkræve det, som el rent faktisk koster, siger Thomas Hopp, energipolitisk medarbejder i Forbrugerrådet, til avisen.

Udsigten til et gavekort har da også fået adskillige forbrugere til at klage.

- Ved denne ordning sørger vi for, at forbrugerne ikke skal beskattes af beløbet. Det er ikke muligt at forudse el-prisernes udvikling. Først når et regnskabsår er afsluttet, kender vi det faktiske overskud, der så kan udbetales,« siger informationschef Per Svendsen til avisen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Se evt også http://sputnik.tv2.dk/?channel 22:00 nyhederne fra den 27-11-2007
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvad siger I andre til denne måde at drive forretning på? og er der mulighed for at donere sine 300,- til et godt formål istedet for at ligge en ordre i "fjendens lejr" (det kunne være der var en kreativ Amino som kunne trylle en hjemme side, hvis det juridiske er på plads vil jeg heller end gerne betale for oprettelse af domænet)

Der ud over overvejer jeg at skifte fra Nrgi til andet forsyningsselvskab, er der nogle som har nogle bud på hvilke man bør vælge hvis IKKE man ønsker at støtte konkurenterne? kort sagt er der nogle som sælger strøm og energi og intet andet?

Mvh
Martin 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:08

Det er ulovligt at kopiere artikler fra andres website. Jeg går ikke ud fra du har rettighederne til den? Så SKYND dig at slet ovenstående, og skriv med dine egne ord hvad du mener om sagen.

Jeg har gjort nærmere rede for min holding til NRGi og WUPTI -sagen her.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:08
Som jeg ser det, så er hele denne affære piv ulovlig og det burde ikke være vanskeligt at kontakte el-selskabet og gøre dem opmærksom på at hvis de har opkrævet for meget i forhold til den gældende aftale, så skal hele beløbet betales tilbage kontant. Alt andet vil være et forsøg på at skaffe sig ulovligt råderum over penge de som udgangspunkt ikke ejer. Hvis det var mig der var ramt af det, så var det i hvert tilfælde det første jeg ville gøre, uanset om jeg så blev beskattet af det. Det er en principsag at jeg selv bestemmer hvad og hvor jeg vil placere min penge, så jeg er fuldt ud enig i Thomas Hopp's kommentar. Det er næsten så groft at jeg ville være villig til at betale for at køre en sag på det, hvis det var mig der havde penge i klemme, også selvom det kostede mig i sidste ende.
Tilmeldt 24. Jul 07
Skrevet kl. 10:10

Tilmeldt 24. Jul 07
Skrevet kl. 10:22

Mikkel deMib Svendsen:

Det er ulovligt at kopiere artikler fra andres website. Jeg går ikke ud fra du har rettighederne til den? Så SKYND dig at slet ovenstående, og skriv med dine egne ord hvad du mener om sagen.

Jeg har gjort nærmere rede for min holding til NRGi og WUPTI -sagen her.

Jeg har ringet til tv2oj og fået deres tiladelse til at bringe deres indlæg så vi kan få en debat på det.

Mvh

Martin

Tilmeldt 24. Jul 07
Skrevet kl. 16:09

Tilmeldt 24. Jul 07
Skrevet kl. 16:12
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)